خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: رفتار عادلانه از مهرورزی والدین به فرزندان محسوب می شود به این معنی که پدر و مادر نباید بین فرزندان دختر و پسر خود تفاوت قائل باشند.

به گزارش افکارنیوز ، آیت الله سیداحمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران ظهر امروز در خطبه اول خود در مورد مهرورزی فرزندان به والدین و متقابلاً والدین به فرزندان سخن گفت.

وی افزود: قرآن در ۵ آیه بعد از دعوت به توحید و تشکر از خداوند سخن از مهرورزی به والدین دارد، بنابراین احسان به والدین آنقدر مهم است که درست بعد از توحید به این امر مهم تأکید می کند یعنی همان حریم برای خداوند در درجه پایین تر باید برای پدر و مادر قائل بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تأکید کرد: در بحث گناهان کبیره از مسلمات بی تردید این گناه پس از شرک و آدم کشی، حقوق والدین است.

آیت الله خاتمی سه جلوه مهرورزی به پدر و مادر توسط فرزندان را در نگاه مهرورزانه، گویش مهربانانه و رفتار مهرآمیز عنوان کرد.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند که نگاه مهرآمیز و همراه با محبت به پدر و مادر عبادت است در حالی که نگاه به کعبه و قرآن نیز عبادت است پس بنابراین این تقارن قداست ها نشان از درجه بالای پدر و مادر دارد.

وی تأکید کرد: فرزندان نباید با پدر و مادر خود با بی مهری سخن بگویند همان گونه که در اسلام تأکید شده حتی «اُف» که کمترین بی احترامی است نباید در برخورد با پدر و مادر آصورت گیرد و فرزندان باید از پسوند «جانم» در سخن گفتن با پدر و مادر خود استفاده کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: فرزندان باید همواره تواضع مهرآمیز در برابر پدر و مادر داشته باشند یعنی فرزندان وقتی به جایی رسیدند نباید خود را گم کنند و همیشه به این موضوع توجه داشته باشند که هر چه دارند از پدر و مادر است.

آیت الله خاتمی در پیان گفت: رفتار عادلانه از مهرورزی والدین به فرزندان محسوب می شود به این معنی که پدر و مادر نباید بین فرزندان دختر و پسر خود تفاوت قائل باشند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات