فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از هوشیاری مرزداران در پوشش امنیتی و اطلاعاتی و دستگیری یک نفر از معاندین نظام در مرزهای استان خبر داد.

به گزارش افکارنیوز از منطقه سیستان و بلوچستان، سرهنگ حسن اسدالهی با اعلام این خبر افزود: با تشدید اقدامات کنترلی نوار مرزی طی انجام اقدامات تخصصی اطلاعاتی، مرزداران این فرماندهی مستقر در هنگ مرزی میرجاوه موفق شدند از قصد ورود یک نفر از معاندین نظام به داخل کشور آگاه و تیم های تخصصی را به منظور مقابله با آنان راهی منطقه سازند.

وی افزود: با کنترل دقیق تمامی ورودی های مرزی، مرزداران توانستند با پوشش امنیتی اطلاعاتی منطقه را زیر نظر خود درآورده و در یکی از معابر ورودی مجاز تردد افراد سوختکش پیاده به یک نفر مشکوک و جهت بررسی بیشتر به مقر انتقال دهند.

وی اظهار کرد: مرزداران در تخلیه اطلاعاتی موفق شدند ضمن مشخص نمودن هویت فرد دستگیر شده و اهداف پلید وی در اقدامات خرابکارانه در داخل کشور، از سابقه ۶ ساله وی در گروه های القاعده و طالبان و همچنین فعالیت دو ساله درانتقال سلاح و مهمات توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی باخبر شوند. همچنین ساخت پنج بمب دستی در دو روش به صورت روزانه و به مدت دو سال از دیگر فعالیت هایی بود که وی به آن اعتراف نموده است.

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان در پایان افزود: هم اکنون با اقدامات گسترده مرزبانی در سطح استان وضعیت مرزها با گذشته تفاوت بسیاری پیدا کرده و متجاوزین مرزی باید بدانند که ورود غیر مجاز به مرزهای استان هزینه ها و خسارات سنگینی را بر آن ها تحمیل خواهد کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات