وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به توانمندی های ملت ایران و نیروهای مسلح تحت رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری تاکید کرد: ما امروز در همه ابعاد به بازدارندگی مؤثر رسیده ایم و اگر دشمنان جسارت اقدام علیه ملت ایران را ندارند بخاطر اقتدار ایران است.

به گزارش افکارنیوز ، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان در مراسم تودیع و معارفه جانشین وزیر دفاع طی سخنانی با اشاره به این جمله حضرت امام (ره) که فرمودند" ما نه ظلم می کنیم، نه ظلم می پذیریم" ، گفت: اگر دولت امروز سر میز مذاکره نشسته است از موضع قدرت دارد صحبت می کند.

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید با سرمایه و پشتوانه عظیم اجتماعی که دارد در مسیر تحقق اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی گام برمی دارد و در هیچ شرایطی از مواضع اصولی و بنیادی انقلاب اسلامی عقب نشینی نمی کند.

وزیر دفاع در ادامه افزود: ملتی که داشته های خود را باور داشته باشد، " توانستن" را باور داشته باشد و به خدا توکل کند می تواند مسیر پیروزی را با عزت و عزمی خلل ناپذیر طی کند و این را ملت ما در حماسه هشت سال دفاع مقدس به خوبی نشان داد.

دهقان تأکید کرد: امروز وزارت دفاع از چنان استعداد و قابلیتی برخوردار است که با افتخار، تمام الزامات دفاعی را از ایده تا محصول بدون وابستگی تولید می کند و با وجود همه محدودیت ها، رشد صنعت دفاعی ایران روزافزون است و متخصصان صنعت دفاعی با تلاش شبانه روزی صنایع دفاعی را به مرز خودکفایی رسانده اند.

وی با اشاره به قرار داشتن در آستانه ۱۳ آبان گفت: خصلت و ذات انقلاب اسلامی ضد استکباری و ضد استبدادی است و ۱۳ آبان نمایش حضور، آگاهانه و تؤام با بصیرت همراه با استقامت ملت ایران در برابر نظام سلطه است.

وزیر دفاع همچنین با محکومیت استانداردهای دوگانه که از سوی نظام سلطه اجرا می شود، افزود: قابل قبول نیست که رژیم صهیونیستی دارای انواع زرادخانه های هسته ای باشد و سایر کشورها که متعهد به موازین بین المللی هستند حتی از فواید صلح آمیز هسته ای محروم بمانند. این پذیرفتنی نیست که کشوری که عضو NPT است از مزیت های آن بهره مند نباشد.

دهقان در پایان، کمک به اقتدار دفاعی کشور و ارتقاء منزلت و معیشت نیروهای مسلح را از وظایف مهم وزارت دفاع برشمرد و ابراز امیدواری کرد که وزارت دفاع آنگونه که مورد انتظار فرمانده کل قوا است، در بخش دفاع و توسعه ملی پیشتاز و اثرگذار باشد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات