نمایندگان موافق کلیات طرح اصلاحیه قانون تعاون، معتقدند که رهبر انقلاب در سیاست های ابلاغی، سهم بخش تعاونی را حداقل ۲۵ درصد هدف گذاری کردند و علیرغم رشد کمی تعاونی ها، شاهد مشارکت اندک آنها در اقتصاد کشور بودیم.

به گزارش افکارنیوز ، غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان در سخنانی به عنوان اولین موافق کلیات طرح اصلاحیه قانون بخش تعاون اقتصاد جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: دولت پیش از این لایحه ای را در این زمینه به مجلس ارائه داده بود اما آن را پس گرفت لذا مجلس مجبور شد به این موضوع ورود کند.

وی افزود: تعاونی یکی از راه های روشن و تجربه شده در جامعه است که باعث خلاقیت می شود.

جعفرزاده خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری نیز در سیاست های ابلاغی شان سهم بخش تعاونی را حداقل ۲۵ درصد هدف گذاری کرده اند و علیرغم رشد کمی تعاونی ها شاهد مشارکت اندک آنها در اقتصاد کشور بودیم لذا مجبور به ارائه این طرح شدیم.

در ادامه این جلسه حمید رضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس نیز در سخنانی به عنوان دومین موافق کلیات این لایحه، تصریح کرد: توجه ما در تنظیم مباحث باید با نگاه به اسناد بالادستی باشد، در این طرح، ما ترویج فرهنگ تعاون را از دستگاه ها خواسته ایم، اگر کلیات این طرح امروز به تصویب برسد دولت لایحه خود را در شور دوم ارائه می دهد.

عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی نماینده میناب نیز در سخنانی به عنوان سومین موافق کلیات طرح اصلاح قانون بخش تعاون اقتصاد جمهوری اسلامی ایران، گفت: دولت ۵ سال است که قول داده لایحه ای را برای اصلاح قانون تعاون ارائه دهد، یک بار هم لایحه ای در این زمینه تقدیم مجلس شد اما مسترد شد.

وی افزود: اگر لایحه دولت هم در حین بررسی این طرح به دست مجلس برسد، می توانیم آن را هم مد نظر قرار دهیم، تقویت بخش تعاون، ترویج فرهنگ تعاون در جامعه، نظارت بر امور تعاونی ها توسط دولت و نه دخالت و تأکید بر ترویج فرهنگ تعاون در صدا و سیما، آموزش عالی و آموزش و پرورش، از جمله اهداف این طرح است.

نماینده میناب در مجلس در پایان رفع محدودیت های حوزه تعاون در کشور، گسترش زمینه فعالیت بخش تعاون و کاهش هزینه های تعاون را از دیگر اهداف طرح مذکور دانست و گفت: اگر نمایندگان با کلیات این طرح موافقت کنند، در جزئیات می توانند دیدگاه ها و نظراتشان را در قالب پیشنهادات مختلف بیان کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات