عضو کمیسیون آموزش مجلس از حضور وزیر اطلاعات در جلسه یکشنبه آینده کمیسیون متبوعش به منظور ارائه توضیحات پیرامون استعلام افرادی که در وزارت علوم به تازگی مسئولیت گرفته اند، خبر داد.

به گزارش افکارنیوز ، زهره طبیب زاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نامه نمایندگان به رئیس جمهور مبنی بر انتصابات و اقدامات وزیر علوم را ۱۵۰ تن از نمایندگان امضا کردند، گفت: به غیر از نامه به رئیس جمهور نامه طرح سوال از وزیر علوم را نیز تهیه کرده اند.

وی در خصوص اعتراضات به عملکرد فرجی دانا تصریح کرد: در جلسه روز گذشته به فرجی دانا گفتم که دلیل مخالفت بنده با شما در جلسه رای اعتماد اکنون نمایان شده است چرا که شما در وزارت علوم اقدامات خود را براساس سیاسی کاری پیش می برد و ما نیز به همین علت با معرفی شما مخالف بودیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: در جلسه آینده کمیسیون آموزش یعنی روز یکشنبه نیز قرار است وزیر اطلاعات برای ارائه توضیحات پیرامون استعلام افرادی که در وزارت علوم مسئولیت گرفتند و همچنین بازگشت به تحصیل دانشجویانی که فعالیت های سیاسی و امنیتی علیه نظام داشتند، فراخوانده شده تا توضیحات خود را ارائه کند.

طبیب زاده همچنین با اشاره به اینکه سرپرست وزارت علوم تعداد دانشجویان بازگشت به تحصیل را ۴۰۰ نفر عنوان کرده بود، گفت: با این وجود، مشخص شده که تعداد افراد مجاز به انتخاب رشته ۲۶۴ نفر بودند که ۱۳۸ نفر از اینها نیز حدنصاب علمی و آموزشی نداشتند و آماری که توفیقی اعلام می کرد، اشتباه بود و معلوم نیست به چه دلیلی تعداد این افراد بالاتر از واقعیت اعلام می کرد.

 جعفر توفیقی که پیش از این سرپرست وزارت علوم بود، پس از اینکه به فرجی دانا از مجلس رای اعتماد گرفت به عنوان مشاور وزیر علوم منصوب شد. جعفر میلی منفرد هم که به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی شد اما با مخالفت ۱۶۲ نماینده، نتوانست وزیر شود، در روزهای اخیر با حکم فرجی دانا، معاون آموزشی وزیر علوم شده است.

جعفر میلی منفرد اما درباره انتصابش به عنوان معاون وزیر علوم گفته است: باید به نظرات یکدیگر و دموکراسی احترام بگذاریم. همان طور که به نظر نمایندگان در رای اعتماد و یا عدم اعتماد به فردی احترام می گذاریم در این مقوله باید به نظر افراد احترام گذاشت.

نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون آموزش مجلس نسبت به این انتصابات ابراز نگرانی کرده و خواستار بازنگری وزیر علوم شده اند. روز گذشته نیز ۸۲ نماینده درباره این انتصابات به وزیر علوم تذکر داده بودند.

در جلسه امروز همچنین ۱۵۰ نماینده در نامه ای به رئیس جمهور، خواستاری بازنگری وی و وزیر علوم در انتصابات جدید در این وزارتخانه، شدند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات