در آستانه دور دوم مذاکرات هسته یی گروه ۱+۵ و کشورمان در ژنو، صهیونیست ها و رسانه های غربی در یک اقدام هماهنگ تلاش کردند این نشست را تحت تأثیر قرار دهند.

به گزارش افکارنیوز ، خبرگزاری رویترز و شبکه بی بی سی فارسی با تحریف واقعیت و با اشاره به نشستی که چند هفته قبل تحت نظارت سازمان ملل و در راستای ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته یی در خاورمیانه در سوئیس برگزار شده بود، ادعا کردند که دیپلمات های ایران و اسرائیل در یک نشست سری حضور داشته اند.

این خبرسازی و تحریف حقایق در حالی صورت می گیرد که در تاریخ های ۲۹ و ۳۰ مهر ماه سال جاری جلسه ای در گلیون سوئیس برگزار شد که هدف اصلی آن زمینه سازی برای برگزاری کنفرانس منطقه عاری از سلاح های هسته ای و دیگر سلاح های کشتار جمعی در خاور میانه بود.

جلسه گلیون سوئیس بر اساس مصوبه کنفرانس بازنگری ان پی تی در سال ۲۰۱۰ برگزار شد. بر اساس مصوبه کنفرانس یاد شده، قرار بود کنفرانسی در سال ۲۰۱۲ برای ایجاد منطقه عاری از سلاح های هسته ای و دیگر سلاح های کشتار جمعی برگزار شود. برگزاری این کنفرانس نیز در راستای تعهد سه کشور آمریکا، انگلیس و روسیه برای اجرای قطعنامه مصوب کنفرانس بازنگری و تمدید نامحدود ان پی تی در سال ۱۹۹۵ برای ایجاد این منطقه در خاورمیانه در اجلاس سال ۲۰۱۰ با فشار کشورهای عربی تصویب شد.

عدم موافقت رژیم صهیونیستی برای شرکت در کنفرانس و حمایت آمریکا از این رژیم مانع از برگزاری اجلاس در سال ۲۰۱۲ شد. این موضوع باعث عصبانیت کشورهای عربی و اعتراض دیگر کشورها و ایجاد فشار به آمریکا در نشست سال جاری کمیته مقدماتی معاهده شد و نهایتا رژیم اسرائیل تحت فشار و برای اولین بار در جلسه مشورتی گلیون سوئیس تحت نظر سازمان ملل شرکت کرد.

این موارد نشان می دهد نشست فوق تنها یک جلسه متداول سازمان ملل بوده است اما اقدام صهیونیست ها و رسانه های غربی در تحریف خبر این جلسه به خوبی نشان می دهد که اسرائیلی ها کاملا در شرایط درماندگی قرار دارند و برای تحت تأثیر قرار دادن مذاکرات هسته یی به هر موضوعی ولو تاریخ گذشته متوسل می شوند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات