دبیرکل حزب مردم سالاری با استقبال از حضور محمدرضا عارف به عنوان سرلیست اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس دهم گفت که این موضوع به آمادگی وی بستگی دارد.

به گزارش افکارنیوز ، مصطفی کواکبیان در حاشیه مراسم بزرگداشت مرحوم حبیب الله عسگراولادی در جمع خبرنگاران درباره پیشنهاد غلامحسین کرباسچی برای معرفی ناطق نوری به عنوان سرلیست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم اظهار کرد: بعید می دانم آقای ناطق نوری بخواهد سرلیست اصلاح طلبان باشد ضمن این که ایشان خودش هم این را قبول نکرده است. نظر آقای کرباسچی این بود که آقای ناطق نوری حلقه وصل خوبی است در صورتی که خود ایشان این را بپذیرد.

وی افزود: نظرات در این رابطه متفاوت است من هم معتقدم اگر ایشان با این عنوان در انتخابات آینده حضور یابد خوب است، اما ظاهرا خودش این را نمی خواهد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد ما معتقدیم اگر همه چیز براساس قانون پیش برود حتما اکثریت مجلس دهم با اصلاح طلبان خواهد بود.

این نماینده سابق مجلس درباره اعتراض نمایندگان به برخی انتصاب های صورت گرفته در مجموعه وزارت علوم تصریح کرد: براساس آئین نامه مجلس این حق نمایندگان است که در مورد عملکرد و وظایف وزرا سوال و استیضاح کنند، اما نباید اختیارات وزیر را هم زیرسوال برد؛ چرا که به هر حال وزرا حق عزل و نصب دارند و در هیچ جای قانون هم نیامده که اگر کسی در مجلس رای اعتماد نگرفت نباید جای دیگر شغلی به او داد.

کواکبیان در پاسخ به سوالی در مورد رویکرد اصلاح طلبان به عارف نیز اظهار کرد: در مورد آقای عارف وعده یی داده نشده بود، بلکه بحثی بود که ایشان به مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برود، اما بعدا آقای ولایتی در این باره مطرح شد.

وی در پایان درباره حضور محمدرضا عارف به عنوان سرلیست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم تاکید کرد: این موضوع به خود ایشان بستگی دارد و اگر واقعا بخواهد در این انتخابات حضور داشته باشد باید از این موضوع استقبال کرد.

دبیرکل حزب مردم سالاری در پاسخ به این پرسش که اصلاح طلبان ناطق نوری یا عارف را به عنوان سرلیست خواهند پذیرفت، تاکید کرد: باید ببینیم که خود این افراد این آمادگی را دارند یا خیر و بعدا بحث سرلیست را مطرح کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات