آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی:

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به درس های عاشورا گفت: صبر و استقامت و ایستادگی در برابر دشمن یکی از مهمترین درس های عاشورا است.

به گزارش افکارنیوز ، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب نماز جمعه امروز تهران در خطبه اول با اشاره به عظمت ماه محرم و رویداد بزرگ این ماه گفت: باید از این مقطع زمانی و فرصتی که در اختیار ما قرار گرفته استفاده کنیم.

وی با اشاره به مواجهه امام حسین (ع) با دشمن جنایتکاری که از نظر تعداد چندین برابر یاران آن امام بود، گفت: برخی به امام حسین (ع) می گفتند که نمی توان کاری کرد و مقابله شما با یزید فایده ای ندارد چون دشمن قوی است و شما نیرویی نداشته و در مقابل آن شکست می خورید.

موحدی کرمانی ادامه داد: اما امام حسین (ع) می فرمودند که به این مطلب اشراف دارند ولی با عزم پیروزی به کربلا رفتند و دشمن را شکست دادند.

خطیب نماز جمعه تهران دیدگاه امام حسین (ع) درباره کثرت لشکریان دشمن را یادآور شد و افزود: حضرت در صبح عاشورا به لشکریان خود گفتند که کیفیت آنها در مقابل کمیت سپاه دشمن پیروز است.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه منطق در برابر دشمن باید این باشد که سپاه دشمن چیزی نیست، تصریح کرد: جهان کفر، آمریکا و غرب هیچ غلطی نمی تواند بکند؛ علت نیز این است که در جناح قدرتمند، دین خدا وجود دارد و در جناح دشمن، شیطان.

موحدی کرمانی با اشاره به نوع نگاه و اعتماد مؤمنان به خدا و رسولش، دشمن را در نگاه مؤمنان حقیر دانست و افزود: حضرت زینب (س) زمانی که در مجلس یزید مجبور شد سخن بگوید به او گفت که شخصیت یزید در نگاه او بی ارزش و حقیر است.

خطیب نماز جمعه تهران درس دیگر عاشورا را اطمینان و آرامش دانست و اظهار داشت: مؤمنین در برابر دشمن باید آرامش داشته باشند و این اطمینان در آنها باشد که حتما پیروز خواهند بود.

وی اطمینان و آرامش امام خمینی (ره) در زمان دفاع مقدس را یادآور شد و افزود: ریشه آرامش توکل و گرفتن تدبیر از خداست و زمانی که گردانندگان جنگ نزد امام می آمدند از ایشان آرامش می گرفتند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر لزوم اعتماد بندگان به خداوند تصریح کرد: خدا راه را در مقابل ما گذاشته است و باید این راه را با آرامش در پیش گرفت.

موحدی کرمانی درس صبر و استقامت را نکته دیگری از درس های عاشورا خواند و افزود: حضرت به اهل بیت خود فرمودند که این بلاها موجب کمال شماست.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: درس دیگر واقعه عاشورا ایثار است که باید آن را در جریان مبارزه بیاموزیم.

وی پرهیز از نشان دادن ضعف و ذلت را درس دیگر عاشورا دانست و تصریح کرد: در هیچ جای تاریخ وجود ندارد که حتی فرزندان حضرت اباعبدالله (ع) جمله ای مبنی بر خستگی خود گفته باشند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات