دومین دیدار سه جانبه وزیر خارجه کشورمان با همتای آمریکایی خود و رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ژنو برای استراحتی کوتاه متوقف شد.

به گزارش افکارنیوز ، دیدار سه جانبه محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با جان کری، همتای آمریکایی خود و کاترین اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای دقایقی متوقف شد.

این دیدار پس از سه روز مذاکرات فشرده ایران با گروه ۱+۵ بر سر برنامه هسته ای تهران صورت گرفت. طرفین از روند مذاکرات ابراز رضایت کرده اند. در همین خصوص مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون و عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان مذاکرات را مثبت ارزیابی کردند. با این وجود طرفین تاکید کردند که کارهای زیادی هست که باید مد نظر قرار گیرد.

در همین حال مانع تراشی فرانسه مانع از رسیدن طرفین به یک توافق شده است. لورن فابیوس وزیر خارجه فرانسه در گفت و گو با رادیو فرانس اینتر مدعی شد که پیش نویس توافق ایران و غرب راضی کننده به نظر نمی رسید و با برخی از مسائل متن ارائه شده موافق نیست.

وی همچنین تأکید کرد: به نظر ما تحریم ها باید هدفمند و قابل بازگشت باشد. وی در این گفت وگو تصریح کرد که می توان توافقی برای ۶ ماه داشت و بعد به سمت و سوی توافق نهایی حرکت کرد.

این اقدام فرانسه با واکنش منفی رسانه ای و دیپلماتیک مواجه شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات