عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تمجید از عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در مذاکرات اخیر گفت: وزیر خارجه کشور فرانسه سخنگوی رژیم صهیونیستی شد و سرسپردگی اش را به لابی رژیم صهیونیستی نشان داد.

به گزارش افکارنیوز ، عوض حیدرپور عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره نقش فرانسه در مذاکرات اخیر گفت: در این دوره از مذاکرات گروه ۱+۵ و جمهوری اسلامی ایران در مجموع بر اساس بسته پیشنهادی ایران خوب جلو رفتند و پیشرفت های بسیاری حاصل شد.

وی با بیان این که اما دو نکته در این مذاکرات بسیار جالب بود ادامه داد: یکی هماهنگی های ساعت به ساعت اوباما با نتانیاهو بود که به نظر می رسید خود آمریکایی ها اراده تصمیم گیری نداشتند و هرچه رژیم صهیونیستی می گفت آن ها عمل می کردند، البته نتیانیاهو نیز بارها گفت که با رهبران کشورهای ۱+۵ در تماس بوده که نگذارد تفاهم نامه ای امضا شود.

وی نکته دوم را نقش منفی وزیر خارجه فرانسه در این مذاکرات دانست و گفت: وزیر خارجه کشور فرانسه سخنگوی رژیم صهیونیستی شد و سرسپردگی اش را به لابی رژیم صهیونیستی نشان داد.

حیدرپور در مورد تیم مذاکره کننده هسته ای نیز گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای، هوشمند، دقیق و از همه تجارب گذشته در این دوره از مذاکرات استفاده کردند و توانستند از منافع جمهوری اسلامی ایران و منافع ملی در این دور از مذاکرات به خوبی دفاع کنند، ان شاء الله در نشست بعدی با همین روند بسته پیشنهادی ایران و اهداف نهایی محقق خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد اقدامات احتمالی مجلس در خصوص تجدید نظر در روابط با فرانسه نیز گفت: برداشت من این است که آقای فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه آدمی بی ربطی است و خارج از منافع فرانسه رفتار کرده است، به هر حال ملت ما با کشور فرانسه روابطش بسیار خوب بوده. ما نباید به خاطر رفتار خارج از عرف یک نفر این روابط خوب را به هم بزنیم.

حیدرپور ادامه داد: فابیوس همانند اسلاف گذشته اش یعنی مانند رژیم صهیونیستی عمل کرد ولی کشور فرانسه به روابط با جمهوری اسلامی ایران احترام قائل است. امیدواریم کشور فرانسه رویه فابیوس را اصلاح کند و اگر این روند ادامه پیدا کرد تذکر جدی به وزارت خارجه فرانسه می دهیم و از نقش سخنگوی رژیم صهیونیستی آنها انتقاد می کنیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات