دبیر کل مجمع نیروهای خط امام با اشاره به ادعای غربی ها مبنی بر این که اسلام و دموکراسی با یکدیگر در تضاد هستند، تصریح کرد: اسلام نه تنها هیچ مخالفتی با دموکراسی و مردم سالاری ندارد، بلکه بر آن نیز اصرار می ورزد.

به گزارش افکارنیوز ، حجت الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه ای در مراسمی که شب گذشته به مناسبت ایام محرم در حسینیه الزهرا برگزار شد با بیان احادیثی از امام علی (ع) خاطر نشان کرد: در فرمایشات حضرت علی (ع) جمله ای وجود دارد که به نظر من این جمله جامع ترین جمله برای مردم سالاری و آنچه که امروز به عنوان دموکراسی در جامعه جهانی مطرح می شود است، مفهوم این جمله این است که حکومت را جز بر دوش تک تک مردم نمی توان گذاشت.

وی در ادامه با بیان این که برخی از غرب نشینان و برخی از داخلی ها معتقدند و مطرح می کنند که اسلام با دموکراسی هیچ ارتباطی ندارد با تاکید بر این که این سخنان، سخنانی اشتباه است، اظهار کرد: مردم سالاری دموکراتیک کاملا با احکام و اندیشه های اسلامی پیوند دارد؛ چرا که در حاکمیت احکام الهی دستوراتی که از سوی ولی صادر می شود، لازم الاطاعت است و اطاعت از این دستورات نیز هیچ منافاتی با نقش مردم در مدیریت جامعه ندارد.

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام با اشاره به وجود مجالس شورا در جوامع اسلامی از جمله ایران ادامه داد: ما امروز عملا جامعه خود را در قالب شوراها اداره می کنیم و از آنجایی که شوراها در جامعه ما اهمیت بیشتری دارند، می تواند مقدمه خدشه های بزرگتر به اصل نظام باشد ما از اهمیت شوراها در می یابیم که مسئله حضور و رای مردم تا چه اندازه موثر و دارای اهمیت است.

این فعال سیاسی با بیان این که برخی اینگونه مطرح می کنند که اسلام با دموکراسی و با مردم سالاری مخالفتی ندارد، تصریح کرد: این افراد با یک درجه تنزل نسبت به سایرین به نوعی در حق اسلام لطف می کنند و صحبت خود را به این صورت مطرح می کنند، این در حالی که نه تنها اسلام با دموکراسی و مردم سالاری هیچ مخالفتی ندارد، بلکه بر آن نیز تاکید بسیار دارد.

خامنه ای در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به ریشه های تاریخی قیام امام حسین (ع) تاکید کرد: در تاریخ بشریت کربلاو حادثه آن به همان اندازه که یک حادثه و حماسه بی نظیر است به همان اندازه تلخ و تامل برانگیز است و تلخ بودن و فاجعه باور بودن آن نیز بر همگان آشکار است ما مشاهده می کنیم که پس از ۵۰ سال از نزول پیامبر اسلام امت او با بی رحمی بی سابقه ای اقدام به قتل خاندان وی می کنند.

وی در ادامه با تاکید بر این که نباید در تحلیل تاریخی حادثه و حماسه کربلا بر روی اشخاص به عنوان یک فرد حقیقی تکیه کنیم اظهار کرد: ما در داستان کربلا نباید یزید و امام حسین (ع) را به عنوان یک فرد تلقی کنیم، بلکه باید این افراد را به عنوان یک جریان و یک رویداد فرهنگی بزرگ تلقی کنیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات