مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در آغاز نشست با ایران ابراز امیدواری که از مذاکرات با ایران نتایج محکم و جدی بدست آید.

به گزارش افکارنیوز ، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان در آغاز نشست مشترک با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اظهار کرد: در ادامه مذاکرات قبلی در وین امیدواریم امروز مذاکرات موفقیت آمیزی داشته باشیم و بتوانیم برای مسائل و مطرح میان ایران و آژانس راه حل مناسب بیابیم.

وی اظهار امیدواری کرد که در این چارچوب مسائل باقی مانده میان ایران و آژانس حل و فصل شوند.

رییس سازمان انرژی اتمی همچنین در رابطه با دست یافتن دو طرف به یک بیانیه مشترک برای همکاری براساس توافقنامه که قرار است میان ایران و آژانس به امضا برسد ابزار امیدواری کرد.

همچنین یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در سخنانی کوتاه با ابزار خرسندی از سفرش به ایران گفت: امیدوارم بتوانیم امروز یک بیانیه مشترک براساس تفاهم ها و توافق های که صورت می گیرد داشته باشیم؛ قرار است کارشناسان و متخصصان دو طرف امروز بر روی جزییات این توافق با یکدیگر صحبت و آن را نهایی کنند.

آمانو گفت: ما امیدواریم بر اساس رویکرد جدید ایران از سوی دولت و سازمان انرژی اتمی این رویکرد جدید را ادامه دهیم و بر روی مسائل و ابهام ها متمرکز شویم تا به طور واضح و شفاف همه مسایل باقی مانده حل و فصل شوند.

  پیش از نشست مدیرکل آژانس و رییس سازمان انرژی اتمی ایران صالحی و آمانو در دیداری خصوصی با یکدیگر گفت وگو کردند در این نشست قرار است کارشناسان دو طرف مباحث توافقنامه جدید ایران و آژانس نهایی کنند و پس از آن صالحی و آمانو سند همکاری را امضا خواهند کرد و در نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ می دهند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات