رکن آبادی:

سوین آس، سفیر نروژ در لبنان با غضنفر رکن آبادی، سفیر کشورمان در این کشور ملاقات کرد و آخرین تحولات لبنان و منطقه را با وی مورد تبادل نظر قرارداد.

به گزارش افکارنیوز ، دو طرف در این دیدار با تاکید بر ضرورت حفظ ثبات و امنیت در لبنان، نسبت به حل مشکلات منطقه از طریق گفت وگو و توافق بین کشورهای این منطقه ابراز امیدواری کردند.

سوین آس، ضمن نفی اقدامات گروه های تندرو تکفیری، بر علاقمندی کشورش برای دستیابی به راه حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد.

سفیر نروژ در بیروت با اظهار خرسندی از روند مثبت گفت وگوهای هسته یی ایران و غرب، نسبت به توسعه روابط دو کشور به ویژه در حوزه صنایع نفتی ابراز امیدواری کرد.

سفیر کشورمان در بیروت نیز در این دیدار، با تاکید بر درک مشترک بین المللی نسبت به بی نتیجه بودن اقدامات نظامی و لزوم یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه، توقف فوری حمایت های مالی و تسلیحاتی خارجی از گروه های مسلح تروریستی در سوریه و پذیرش آرای اکثریت مردمی سوریه از طریق برگزاری انتخابات آزاد و سالم را به عنوان اولین گام عملی در این راستا خواستار شد.

رکن آبادی هم چنین پیشرفت در مذاکرات هسته یی با ایران را نیازمند ابتکاراتی ازسوی طرف مقابل درجهت اعتمادسازی دانست و رژیم صهیونیستی را عامل کارشکنی در پیشرفت گفت وگوها معرفی کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات