نماینده مردم شهرکرد در مجلس، هیات مذاکره کننده فرانسوی را پرچم دار اسرائیل و آمریکا دانست و افزود: طبق فرموده رهبر انقلاب این دولت ها قابل اعتماد نیستند و لبخند آنها فریبکارانه است.

به گزارش افکارنیوز ، سیدسعید زمانیان در منطقه چهارمحال وبختیاری- با اشاره به مذاکرات ۱+۵ در ژنو، عملکرد تیم مذاکره ایران را مطلوب ارزیابی و اظهار کرد: آنچه که در مذاکرات ژنو رخ داد، دفاع از منافع و ارزش های ملت ایران و رعایت خطوط قرمز انقلاب و نظام توسط تیم مذاکره کننده بود چراکه حمایت از مسئولان دولت وظیفه همگان است.

وی افزود: تیم مذاکره کننده ما با هوشیاری و بصیرت کامل و در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری در این مذاکرات به دنبال حفظ منافع و ارزش های انقلاب و نظام بودند.

زمانیان عملکرد برخی از کشورهای عضو این نشست را نامطلوب ارزیابی و تصریح کرد: متاسفانه کشور فرانسه و دولتمردان آنها با رفتار ناپسند خود در این دوره از مذاکرات، ماهیت صهیونیستی آمریکایی خود را نشان دادند و ثابت شد که آنها نیز غلام حلقه به گوش مستکبران هستند.

وی با اشاره به اینکه فرانسوی ها خود را مهد آزادی و تمدن می دانند، این ادعا را یک کذب محض دانست و خاطرنشان کرد: دولتمردان فرانسوی تنها به دنبال تامین منافع مستکبرین و سرمایه داران هستند و کشور آنها مهد آزادی صهیونیسم و آمریکایی ها شده است.

نماینده مردم شهرکرد با بیان اینکه فرانسوی ها از کشور و مردم خود غافل شده اند، خاطرنشان کرد: هیات فرانسوی در این مذاکرات با بی توجهی تمام نسبت به منافع کشور و مردم خود، به دفاع کورکورانه از منافع استکبار و در رآس آنها صهیونیست ها پرداخت که این ضربه بزرگی به آنها است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران ارتباط اقتصادی با دولت فرانسه دارد، تصریح کرد: کشور ما با دولت فرانسه مراودات و داد و ستدهای اقتصادی دارد، اما رفتار هیات فرانسوی یک نوع خیانت به ملت ایران محسوب می شود که باید نسبت به محاسبات و ارتباطات اقتصادی ما با این دولت تجدید نظر شود.

زمانیان هیات مذاکره کننده فرانسوی را پرچم دار اسرائیل و آمریکا دانست و افزود: در این مذاکرات مشخص شد که فرانسه غلام حلقه به گوش اسرائیل و آمریکا است و به فرموده رهبر انقلاب این دولت ها قابل اعتماد نیستند و لبخند آنها فریبکارانه است.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ هوشیاری و بصیرت تجار و بازرگانان در ارتباطات اقتصادی با فرانسه تصریح کرد: دولت هایی همچون فرانسه هیچ گاه قابل اعتماد نبوده اند بنابراین باید نسبت به فعالیت های اقتصادی با این کشورها خطوط قرمز و منافع ما حفظ و حراست شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صهیونیست ها قدرت عمل و دخالت در امور سیاسی را ندارند، اجیر کردن کشورهای خائنی همچون فرانسه را روش و راهکار اسرائیل برای مقابله با ملت ها دانست.

وی بر حفظ هوشیاری و بصیرت مسئولان در مواجهه با این مسائل تاکید کرد و افزود: مسئولان باید منویات و فرمایشات رهبر انقلاب را سرلوحه کار خود قرار داده و در راستای حفظ ارزش ها و منافع نظام با معیار نرمش قهرمانه حرکت کنند و روابط با کشورها را بر اساس صداقت آنها بسنجد و تصمیم گیری کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات