نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرد هیئتی از این کمیسیون این هفته برای بررسی موضوع انتزاع بخش هایی از استان فارس و الحاق آن به هرمزگان، با دبیر شورایعالی امنیت ملی و وزرای اطلاعات و کشور، تشکیل جلسه می دهد.

  منصور حقیقت پور نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به دنبال مصوبه انتزاع بخش هایی از شهرستان پارسیان (از توابع استان فارس) و الحاق آن به هرمزگان، قرار است هیئتی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای بررسی این موضوع عازم استان های فارس و هرمزگان شود.

وی افزود: قرار است بنده و آقایان عوض حیدرپور نماینده شهرضا، احمد شوهانی نماینده ایلام و حسن کامران نماینده اصفهان، عازم این ۲ استان شویم.

حقیقت پور که ریاست این هیئت را بر عهده دارد، در ادامه یادآور شد: پیش از سفر به این ۲ استان، این هفته جلساتی با علی شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی، حجت الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات و عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، جلساتی داشته باشیم و این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: پس از برگزاری این جلسات، احتمالاً آخر هفته جاری، عازم دو استان فارس و هرمزگان می شویم و در آنجا نیز با مسئولان استانی و شورای تأمین استان ها، نشست مشترک خواهیم داشت.

حققت پور در پایان خاطرنشان کرد: در سفر به فارس و هرمزگان، از منطقه نیز بازدید و مشکل را بررسی می کنیم.

  از فروردین ماه سال جاری شایعاتی مبنی بر جداسازی بخشی از شهرستان پارسیان (گاوبندی سابق) واقع در غربی ترین نقطه هرمزگان و اضافه کردن آن به استان فارس در بین مردم هرمزگان مطرح شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات