معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: جلسه هیئت امناء صندوق نوآوری و شکوفایی که قرار بود هفته پیش با حضور رئیس جمهور تشکیل شود، به هفته آینده موکول شده است.

به گزارش افکارنیوز ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اعلام امضا تفاهم نامه میان این معاونت و وزارت بهداشت در ایجاد پارک فناوری سلامت، گفت: اولین جلسه هیئت امناء صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور رئیس جمهور در آینده نزدیک تشکیل می شود.

ستاری در نخستین نشست هم اندیشی شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت، اظهار داشت: قرار است پارک فناوری سلامت به عنوان فاز دوم پارک فناوری پردیس در وسعتی بالغ بر ۱۰ هکتار زمین ایجاد شود تا شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه سلامت در این پارک فعالیت کنند.

وی افزود: نخستین جلسه بررسی قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان عصر شنبه برگزار می شود. با اینکه مشکلات فراوانی پیشرو داریم اما این معاونت تلاش جدی برای اجرایی کردن این قانون دارد بنابراین شرکت های دانش بنیانی که برای رفع مشکلات شان در سامانه کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان و نظارت بر اجرا ثبت نام کرده اند و در نوبت قرار دارند در آینده نزدیک مشکلات شان بررسی و رفع می شود.

تشکیل جلسه صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور رئیس جمهور


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور یادآور شد: جلسه هیئت امناء صندوق نوآوری و شکوفایی که قرار بود هفته پیش با حضور رئیس جمهور تشکیل شود، به هفته آینده موکول شده است.

وی خاطرنشان کرد: اولویت اول معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعال سازی آیین نامه شرکت های دانش بنیان است. این معاونت تلاش دارد هرچه زودتر این آیین نامه را فعال کند البته مشکلات زیادی از جمله بحث مالیات بر سر راه داریم که این مشکلات را طی تشکیل کمیته ای مشترک که با وزارت اقتصاد و دارایی انجام دادیم برطرف خواهیم کرد.

برگزاری نمایشگاه مواد و تجهیزات آزمایشگاه ساخت داخل در اردیبهشت ماه سال آینده با مشارکت وزارت بهداشت و وزارت علوم

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مورد حمایت از تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل، گفت: در حال حاضر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ۵۰ درصد مواد و تجهیزات آزمایشگاهی که از سوی شرکت های دانش بنیان کشور ساخته می شود و دانشگاه و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی اقدام به خرید کردند، حمایت می کند.

ستاری افزود: دومین نمایشگاه مواد و تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: با این رویکرد مطمئنم در بحث تولید مواد و تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل یک تحول خوبی به وجود خواهد آمد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: با شناخت خوبی که با دکتر هاشمی طی این مدت کسب کردم حتما یک توجه و حمایت جدی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شرکت های دانش بنیان حوزه بهداشت و درمان صورت خواهد گرفت که با امضاء تفاهم نامه توسعه فاز دوم پارک فناوری پردیس با ایجاد پارک فناوری سلامت نشان از همین امر دارد.

نخستین نشست هم اندیشی شرکت های دانش بنیان در حوزه سلامت شنبه با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه معاونان، مشاوران و مدیران این دو نهاد و نیز مدیران و نمایندگانی از وزارت جهاد کشاورزی، سازمان هلال احمر و جمعی از شرکت های دانش بنیان حوزه بهداشت و درمان در پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات