چاک هاگل نسبت به ناکامی جان کری در دستیابی به توافق هسته یی در مذاکرات ژنو (۲) با ایران اظهار تاسف کرد.

به گزارش افکارنیوز ، شبکه تلویزیونی پرس تی وی اظهار کرد: چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا به خاطر ناکامی در کمک به دستیابی به توافقی در آخرین دور مذاکرات هسته یی میان ایران و شش قدرت بزرگ جهان انتقاد و برای جان کری، وزیر امور خارجه احساس تاسف کرد.

هاگل در اجلاسی در واشنگتن از رویکرد دیپلماتیک برای حل اختلاف غرب با ایران بر سر برنامه هسته یی اش حمایت کرد.

وی گفت: اگر ما بتوانیم به سوی برخی منافع مشترک و به سوی یک راه حل بالقوه احتمالی حرکت کنیم زیرک تر نیستیم؟ تعامل به معنای تسلیم یا آرام کردن نیست.

وزیر دفاع آمریکا با حمله به دولت باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا به خاطر ناکامی در به نتیجه رساندن توافقی میان ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت به علاوه آلمان درباره برنامه هسته یی ایران، آن را مورد انتقاد قرار داد.

هاگل در عین حال گفت که واشنگتن از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران در نوعی جنگ غیر رسمی با تهران بوده است و حل موضوعات سیاسی در مذاکرات زمان خواهد برد.

بنا بر این گزارش، مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ شامل پنج عضو دائم شورای امنیت (انگلیس، فرانسه، چین، روسیه، امریکا به علاوه آلمان) ، ۱۶ آبان پشت درهای بسته در ژنو سوییس به مدت سه روز برگزار شد.

دو طرف در مذاکرات اخیر در ژنو به توافق نهایی نرسیدند، اما از پیشرفت قابل توجه در روند گفت وگوها خبر داده و درباره امکان دستیابی به توافق ابراز امیدواری و خوش بینی کرده اند.

دور بعدی گفت وگوهای بین ایران و ۱+۵،۲۹ آبان در ژنو در سطح معاونان وزیران خارجه برگزار خواهد شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات