معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور از سفر معاون وزیر خارجه کشورمان به اسلام آباد برای پیگیری حادثه سراوان خبر داد و گفت: مذاکرات خوبی در این خصوص با طرف پاکستانی صورت گرفت.

به گزارش افکارنیوز ، علی عبداللهی معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور پیش از ظهر امروز پس از نشست شورای توسعه و امنیت پایدار شرق که در محل وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جلسه سیزدهمین جلسه شورای توسعه و امنیت پایدار شرق کشور است که شامل ۵ استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بخشی از کرمان است.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: یکی از مواردی که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، موضوع طرح های توسعه ای استان، پیگیری مصوبات جلسات گذشته در ارتباط با افزایش سرمایه گذاری بویژه در بخش خصوصی با مشوق هایی که دولت در اختیار آنها خواهد گذاشت، بود.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: این مصوبه دولت است که به سود تسهیلات سرمایه گذاری در منطقه کمک و همکاری کند؛ در این زمینه تصمیماتی اتخاذ شد و چون دوستان معاونت حوزه نظارت راهبردی چون عضو جلسه هستند بنا شد در بودجه سال ۹۳ پیش بینی لازم را داشته باشند.

عبداللهی با بیان اینکه موضوع دیگر مباحث امنیتی مرزهای شرقی بود، اظهار داشت: فرماندهان نظامی، انتظامی و امنیتی در خصوص آخرین وضعیت به وزیر کشور ارائه دادند و مباحث مربوط به جلوگیری از قاچاق سوخت مطرح شد که نسبت به گذشته اعضای جلسه معتقد بودند شرایط بهتری است.

وی در عین حال تصریح کرد: باید کنترل های بیشتری صورت گیرد و تصمیمات خوبی در این ارتباط اتخاذ شد که کنترل جدی تر و بیشتری برای جلوگیری از قاچاق و کم کردن آن ایجاد شود.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا برنامه ای برای کنترل بیشتر مرزهای آبی نیز وجود دارد، افزود: مرزهای آبی نیز همچون مرزهای خشکی مورد توجه هستند و مرزهای زمینی شاید از نظر تجهیزات شرایط بهتری دارند اما از سال گذشته برنامه ای برای تقویت مرزهای آبی و کنترل بیشتری مدنظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بخشی از قاچاق سوخت از طریق مرزهای آبی صورت می گیرد، یادآور شد: همه این موارد به موضوع قاچاق برنمی گردد برخی اقدامات باید صورت گیرد؛ سهمیه بندی ها، نحوه حمل و نقل سوخت از مبدا مسیر و مقصد مسائلی است که می تواند کمک کند و قرار شد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز روی این مسائل کار کند و طرح جامع و کاملی را به این شورا ارائه نماید.

عبداللهی در پاسخ به سؤالی در رابطه با مبارزه با گروه های تروریستی در مرزها همچون کشور پاکستان تصریح کرد: با طرف پاکستانی در رابطه با قضیه اخیر سراوان صحبت شد و از فردای حادثه دوستان وزارت خارجه با اطلاعات کاملی که در اختیار آنها گذاشتیم و آنها نیز منتقل کردند. همچنین کاردار پاکستان فرا خوانده شد و در حال حاضر معاون وزیر خارجه ما در اسلام آباد است و پیرامون این موضوع مذاکراتی را دارند و بحث در حال پیگیری است.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور یادآور شد: مفاد موافقتنامه امنیتی نیز در حقیقت بر همان اساس است و این بخشی از کار است. بخش دیگر اقداماتی است که باید در غرب انجام دهیم؛ کنترل های بیشتر، تقویت انسداد مرز که باید مدنظر باشد که در سفر وزیر کشور به استان سیستان و بلوچستان در روز شنبه تصمیمات خوبی اتخاذ شد که انشاءالله به مرحله اجرا درآید که البته باید بخشی از این در دولت اتخاذ شود. و آن هم در حال دنبال شدن است.

عبداللهی درباره پرونده دادستان زابل نیز خاطرنشان کرد: شبی که این اتفاق افتاد با توجه به اطلاعاتی که در دست داشتیم اعلام کردیم ربطی به گروه های منطقه ندارد و بحث قاچاق مواد مخدر است و با دستگیری این ها کامل مشخص است همین طور است و باندهایی هستند که اقدام به قاچاق مواد مخدر می کردند که خوشبختانه دستگیر شدند.

وی در پایان گفت: ۴ نفر از این باند دستگیر شدند و یکی دو نفر دیگر باید دستگیر شوند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات