نماینده تربت حیدریه در مجلس گفت: آقای رئیس جمهور مواظب باشید سهم خواهی افراطیون سبب صدمه به اعتماد و باور مردم نشود.

به گزارش افکارنیوز ، ابوالقاسم خسروی سهل آبادی نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: درس های عاشورا فداکاری، ایثار، دینداری، شهادت طلبی و قیام برای خدا بود و عبرت های عاشورا رسالت خواهی، بصیرت، دوری از دنیا طلبی، ضرورت تصمیم به موقع خواص، پرهیز از خودخواهی و غرور بود که امروز نیز این درس ها و عبرت ها در نظام اسلامی فراروی ماست.

وی ضمن تذکر به مسئولان اجرایی و رئیس جمهور افزود: آقای رئیس جمهور امام علی (ع) می فرمایند که اگر خداوند به بنده ای اراده خیر بنماید، اعتدال را به او الهام و افراط و تفریط را از او دوری می کند، شاخص اصلی اعتدال، عقلانیت و تدبیر، امام بزرگوار، رهبر انقلاب و شهدای گرانقدر هستند، بنابراین مواظب باشید که سهم خواهی افراطیون سبب صدمه به اعتماد و باور مردم نشود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن تذکر به وزیر جهاد کشاورزی و تعاون در خصوص زعفران خاطرنشان کرد: ۲۵۰ تن زعفران به عنوان محصول استراتژیک و طلای سرخ ملت ایران که اکنون فصل برداشت آن است، چرا مورد بی مهری است، بورس بین المللی زعفران، صندوق حمایت از زعفران و خرید تضمینی آن چرا اجرایی نمی شود.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد زعفران جهان توسط ایران تأمین می شود، تصریح کرد: چرا این محصول باید از طریق کشورهای مانند اسپانیا به بازارهای دنیا عرضه شود.

نماینده مردم تربیت حیدریه با اشاره به محصول ابریشم ادامه داد: ابریشم طلای سفید که ۷۵ درصد آن در شهر بای تربت حیدریه تولید می شود مورد بی مهری قرار گرفته است، واردات بی رویه، عدم نظارت، قاچاق ابریشم، عدم تدبیر و نبود متولی مشخص برای حمایت از ابریشم، حدود ۲ هزار کارگاه ابریشم را تعطیل و سبب بیکاری بیش از ۵ هزار نفر شده است.

خسروی اضافه کرد: زعفران و ابریشم با تدبیر دولت می تواند نقش بسیار مؤثری در حمایت اقتصادی داشته باشد.

خسروی ضمن تذکر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در مورد ساخت فیلم ۹ دی، بزرگداشت طلایه داران پیشتاز در پیروزی انقلاب اسلامی مانند حسینعلی راشد که مورد عنایت رهبر انقلاب بودند، اقدام موثری صورت نگرفته است.

نماینده تربت حیدریه در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود خواستار رسیدگی به آنها توسط مسئولان مربوطه شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات