زنجیره انسانی به دور فوردو با قرائت بیانیه ای پایان یافت شد.

به گزارش افکارنیوز ، متن این بیانیه که توسط یکی از دانشجویان حاضر در زنجیره انسانی قرائت شد، به شرح زیر است:

۱- دانشجویان نخبه ایرانی که امروز از میان دانشگاه های سراسر کشور برای اعلام حمایت خویش از حلقه های پیشرفت علمی ایران اسلامی در سایت فوردو کنار یکدیگر جمع شده اند، به عنوان زبان گویای ملت رشید ایران، پیام روشنی را اعلام می کنند که همان حفظ بی قید و شرط منافع ملی کشور و افزایش شتاب حرکت علمی در سطح مراکز دانشگاهی و دانش بنیان است. دانشجویان نخبه ای که از سراسر کشور امروز برای حمایت از دستاوردهای ملی کشور زنجیره انسانی تشکیل داده اند، به عنوان مهم ترین بخش بدنه علمی ایران اسلامی اجازه ذره ای کاسته شدن از شتاب علمی کشور را نخواهند داد.

۲- جایگاه امروز جمهوری اسلامی ایران در مرزهای دانش روز دنیا قرار دارد. این امر به همت دانشمندان غیور کشور حاصل شده است و ما تحت هیچ شرایطی اجازه پایمال شدن خون دانشمندان خود را نخواهیم داد و برای حفظ و ارتقای دستاوردهای آن عزیزان، سکان علمی کشور را با دستان پرتوان خود نگه خواهیم داشت.

۳- بدنه علمی و نخبگان دانشگاه های کشور موکدا به این راهبرد اساسی معتقد هستند که مسیر پیشرفت های علمی در جمهوری اسلامی تنها از میان ارتقا و اتکا به نیروهای داخلی و ظرفیت های درون زا می گذرد.

۴-به فرمایش مقام معظم رهبری هرگز کسی را به خاطر غفلت مورد ستایش قرار نخواهم داد. از این رو دانشجویان نخبه ای که امروز وظیفه خود را به جای تحقیق و مطالعه در آزمایشگاه ها و کارگاه های علمی، بدین صورت در حمایت از تاسیسات فوردو تشخیص دادند، به یکایک مسوولان کشور گوشزد می کنند که باید حافظ منافع ملی کشور باشند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات