معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه گفت: در جلسه صبح روی متن صحبت نکردیم.

به گزارش افکارنیوز ، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان درباره ادامه نشست ظریف و اشتون در ساعت ۱۴: ۳۰ گفت: خانم اشتون در حال صحبت با اعضای ۱+۵ است و آنها را در جریان مذاکرات صبح قرار می دهد.

وی با بیان اینکه فعلا دیداری دو جانبه نداریم، خاطرنشان کرد: ادامه جلسه را ۱۴: ۳۰ با خانم اشتون و تیم ایشان خواهیم داشت.

معاون وزیر خارجه درباره آمدن وزرای خارجه گفت: فعلا بحث آمدن وزرای امور خارجه مطرح نیست و ما در جلسات بحث های کاری خود را داریم و اگر به مرحله ای برسد که به تفاهم نزدیک شویم خودشان تصمیم می گیرند که بیایند یا نه، بستگی به خودشان دارد.

وی درباره نقاط اختلاف تصریح کرد: ادامه بحث هاست و یک مقدار ریزتر بحث ها را ادامه می دهیم.

روانچی گفت: در جلسه صبح روی متن صحبت نکردیم، بحث های مفهومی بود نه به صورت کلی بلکه به صورت ریز. چند موضوعی که اهمیت بیشتری دارد به صورت ریز صحبت کردیم. روی متن وارد نشدیم، ببینم بعدازظهر چه می شود.

معاون وزیر درباره شروط فرانسه خاطرنشان کرد: من به آنچه روزنامه ها درباره شروط چهارگانه فرانسه بیان کردند، نمی پردازم و نمی توانم تأیید کنم. موضع ما درباره بازرسی های مکرر این است که با آژانس همکاری داریم و اخیرا در تهران سندی امضا کردیم و نشانگر آن است که آمادگی داریم با آژانس فراتر از گذشته همکاری کنیم و این فرآیند را ادامه می دهیم.

وی گفت: چند موضوع مهم در بحث ها هست که در صبح حدود ۳ ساعت بحث کردیم و ادامه آن بعدازظهر خواهد بود.

معاون وزیر خارجه در پاسخ به سوالی در خصوص کم رنگ شدن موضع فرانسه درباره رآکتور آب سنگین اراک، گفت: ما چنین چیزی نمی بینیم که موضوعی در این دور از گفت و گوها پررنگ بوده و در این دور از گفت و گوها کم رنگ شده باشد.

وی تصریح کرد: موضوعات از قبل بوده و ما در حال صحبت کردن هستیم و مساله خاصی نیست که بگوییم پررنگ یا کم رنگ شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات