عراقچی گفت: تقریبا ۳ ساعت بحث فشرده با خانم اشتون داشتیم و برای اولین بار از دیروز تا به حال وارد محتوای مذاکرات شدیم.

به گزارش افکارنیوز ، سید عباس عراقچی در جمع خبرنگاران گفت: ما تقریبا ۳ ساعت بحث فشرده ای با خانم اشتون داشتیم، بسیار بحث مفیدی بود و برای اولین بار از دیروز تا به حال وارد محتوای مذاکرات هم شدیم. برخی موارد جدی مورد اختلاف است که در این جلسه مورد بحث واقع شد. هنوز به مرحله ای نرسیده ایم که به طور جدی وارد متن شویم.

معاون وزیر خارجه کشورمان درباره اینکه آیا اعتماد از دست رفته، بازگشته، است، گفت: به هر حال مقداری اطمینان جلب شده که خانم اشتون به عنوان نماینده ۶ کشور صحبت می کند و شش کشور به ما اطمینان داده اند از مواضع اشتون حمایت می کنند و ایشان نماینده تام الاختیار آنهاست. اکنون برای نماز و ناهار و اینکه خانم اشتون مشورتی با بقیه اعضا داشته باشد، جلسه متوقف شد.

وی درباره احتمال حضور جان کری نیز گفت: وزرای امور خارجه این طور که می دانیم آمادگی اولیه را پیدا می کنند که مثل بار قبل غافلگیر نشوند. احتمال رسیدن به توافق هست و لازمه آن این است که انعطاف لازم از طرف مقابل نشان داده شود و بتوانیم روی متن به سرعت به توافق برسیم.

عراقچی درباره اینکه چقدر احتمال دارد موارد اصلی اختلاف رفع شود، افزود: فضا مثبت است و اراده در طرفین برای حل موضوعات دیده می شود، ولی این اراده هنوز به مرحله عمل نرسیده است.

وی در خصوص احتمال توافق در این دوره گفت: هنوز زود است در این باره قضاوت کرد.

عضو تیم مذاکره کننده درباره تغییر لحن غرب عنوان کرد: لحن بار قبل هم خوب بود، این بار هم خوب است. در لحن مذاکرات مشکلی نداریم. بحث محتوای مذاکرات مطرح است. بار قبل سوء تفاهماتی پیش آمد و منجر به زیاده خواهی هایی شد، این بار تا الان آنها سعی کردند که اجتناب کرده و با موضع واحد صحبت می کنند.

عراقچی یادآور شد: البته اختلافات سر جای خود است.

وی درباره برگزاری نشست با اعضای ۱+۵ نیز گفت: تصور ما این است که تا وقتی با اشتون به نتیجه نرسیم نشستی با دیگران نخواهد بود، چون بحث ریز مذاکراتی در یک جمع بزرگ خیلی مشکل است ولذا همه آنها به خانم اشتون وکالت داده اند و اشتون به نمایندگی از آنها مذاکره می کند.

معاون وزیر خارجه درباره اظهارات فابیوس مبنی بر اینکه ایران باید انعطاف داشته باشد، گفت: طبیعی است که هر طرف انتظار دارد طرف مقابل انعطاف نشان دهد ولی مهم این است که ما در مذاکره به یک توافق مشترک برسیم.

عراقچی در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می کنید مذاکرات به توافق نزدیک باشد؟ اظهار داشت: ما در چند موضوع اختلاف داریم و هنوز به توافق نزدیک نشده ایم ولی در عین حال

این خبر در حال بروز رسانی است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات