طبیب زاده:

نماینده تهران با بیان اینکه تنها لحن و سطح مذاکرات در دور جدید تغییر کرده است، گفت: چنانچه مذاکرات منتهی به عدول از ارزش های انقلاب و دستاوردهای هسته ای باشد، قطعا این مسئله از جانب نظام پذیرفتنی نیست.

به گزارش افکارنیوز ، زهره طبیب زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مفهوم نرمش قهرمانانه مد نظر مقام معظم رهبری در مذاکرات ۱+۵ اظهار داشت: تمام مشکلاتی که در حال حاضر جامعه ایران با آن روبه روست، جنگ اقتصادی است که آمریکا علیه ملت ایران راه انداخته است.

وی افزود: آمریکا در گذشته با حمایت های سیاسی و اقتصادی که به طور غیرمستقیم از طریق صدام انجام داد، موفق به پیروزی در مقابل ایران نشد و در واقع جنگ جدیدی که طی چند سال اخیر آمریکا علیه ایران آغاز کرده است، قالب اقتصادی دارد و از شکل نظامی خارج شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: ملت ایران همواره در طول سال های گذشته نشان داده است که در مقابل جنگ نظامی و فرهنگی آمریکا، مقاوم ایستاده و در واقع جنگ جدید اقتصادی آمریکا علیه ایران، آخرین شکل حمله ای است که آنها ترتیب داده اند و می خواهند شانس خود را نیز در این زمینه امتحان کنند.

طبیب زاده با اشاره به تغییر رویکرد دولت ها در دور جدید مذاکرات ۱+۵ تصریح کرد: سبک مذاکرات ایران در دوره های پیشین با گروه ۱+۵ با جدیت در سطح نمایندگان کشورهای غربی صورت می گرفت و امروز نیز این مذاکرات با همان جدیت، در سطح وزرای امور خارجه توأم با لبخند تغییر پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه ایران همواره مذاکره را برای رسیدن به نقطه هدف قبول داشته است، ادامه داد: چنانچه طرف های غربی اصول و خط قرمز های جمهوری اسلامی ایران را بپذیرند، در این صورت هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه همواره خواستار مذاکرات جدی هستیم، گفت: همیشه از اعضای گروه ۱+۵ خواسته ایم که حق حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در دستاوردهای هسته ای خود پذیرفته شود.

وی اضافه کرد: چنانچه قرار باشد مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ توأم با خواسته های ملت ایران نباشد، طبیعی است که نه مقام معظم رهبری و نه مقامات دولتی از خط قرمز های نظام کوتاه نخواهند آمد.

نماینده تهران در پایان یادآور شد: بنابراین چنانچه هویت ملی و دستاوردهای نظام از سوی مذاکره کنندگان حفظ شود، قطعا حقوق حقه ملت ایران را محقق کرده اند و در این خصوص مورد تأیید مردم، مجلس و در رأس آنها مقام معظم رهبری خواهند بود و در این چارچوب، هرگونه نرمش در لحن، از نظر ملت و مقام معظم رهبری بلااشکال است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات