لاوروف:

وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه مذاکرات هسته ای در ژنو تاکید کرد برای نخستین بار طی چند سال اخیر امکان رسیدن به توافق بین ایران و گروه ۱+۵ کاملا واقعی است.

به گزارش افکارنیوز ، وزارت امور خارجه روسیه امروز، شنبه در با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که" سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه در دیدار با" محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران در ژنو تاکید کرده است که برای نخستین بار طی چند سال اخیر اکنون این امکان کاملا واقعی است که گروه «۱+۵» و ایران بتوانند در خصوص مسائل مربوط به برنامه هسته ای ایران به توافق دست یابند.

بر اساس این اطلاعات، لاوروف و ظریف در این دیدار به بررسی روند اوضاع پیرامون مذاکرات در ژنو پرداختند و توجه اصلی وزرای خارجه روسیه و ایران روی نزدیک کردن مواضع ایران و گروه ۱+۵ برای رسیدن به توافق در مورد حل و فصل مسئله هسته ای متمرکز شده بود.

در این بیانیه آمده است: لاوروف تاکید کرد که این نخستین بار طی سالهای اخیر است که چنین امکانی (توافق بین ایران و گروه ۱+۵) کاملا واقعی است. به گفته وی، طرف روسی همه تلاش خود را برای نزدیک شدن مواضع طرفین در این راستا و کمک به تقویت اعتماد متقابل انجام خواهد داد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه همچنین یادآور شده است که سرگئی لاوروف دیدار دوجانبه ای نیز با" کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا داشته که توجه طرفین در این مذاکرات روی یافتن راهی برای رسیدن به توافقی قابل قبول همه طرفین شرکت کننده در مذاکرات هسته ای در ژنو متمرکز بود.

وزیر امور خارجه روسیه شب گذشته برای پیوستن به مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ که در ژنو در حال برگزاری است، به سوئیس سفر کرد. این مذاکرات امروز، شنبه در سطح وزرای خارجه ادامه خواهد یافت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات