نقوی در جمع خبرنگاران:

وزیر اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به سؤال علی مطهری، تأکید کرد: وزارت اطلاعات بنای دخالت در مسائل خصوصی افراد را ندارد.

به گزارش افکارنیوز ، سید حسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات برای پاسخگویی به سؤال علی مطهری نماینده تهران در این جلسه حضور یافت.

وی افزود: مطهری اعلام کرد چرا هنوز وزارت اطلاعات هیچ گزارشی درباره کار گذاشتن شنود در دفتر کار من نداده است؟ حال آنکه انتظار داشتم برای دفاع از حقوق اجتماعی و شهروندی، هر چه سریع تر به این موضوع رسیدگی شود، وزارت اطلاعات مسئول مستقیم امنیت کشور است و دستیابی به افرادی که وارد دفتر من شده اند، کار سختی نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه یادآور شد: علوی در این جلسه گفت که وزارت اطلاعات بنای دخالت در مسائل خصوصی افراد را ندارد و در این مورد هم کاری نکر ده است، مطهری نیز از پاسخ وزیر قانع نشد.

وی اضافه کرد: در ادامه علوی درباره برخی تهدیدات امنیتی داخلی به ویژه گروه هایی که از بیرون از کشور تغذیه فکری و مالی می شوند، صحبت و اعلام کرد که وزارت اطلاعات بر تحرک این گروه ها نظارت و اشراف کامل دارد و با سایر دستگاه های امنیتی هماهنگ است.

نقوی خاطرنشان کرد: پس از صحبت های وزیر، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حیطه سؤال مطهری را منطقه ای تشخیص داد، ضمن آنکه حوزه سوال فتح الله حسینی نماینده قصرشیرین از وزیر کشور نیز که در جلسه گذشته بررسی شده بود، به رأی گذاشته شد که این دو سؤال هم منطقه ای اعلام شد.

وی بر همین اساس تصریح کرد: در ادامه این جلسه طرح الحاق دو تبصره به ماده ۱۲ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری و اصلاحات بعدی در کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت به تصویب اعضای کمیسیون نرسید و رد شد، چرا که منجر به گسترش دولت می شد و بار مالی داشت.

نقوی تأکید کرد: علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی هسته ای دیگر میهمان جلسه کمیسیون بود که برای توضیح درباره سفر «یوکیو آمانو» به ایران صحبت هایی را مطرح کرد؛ صالحی بیان کرد که طی مذاکرات قبلی آژانس و جمهوری اسلامی، مدالیته ای برای شفاف سازی، در ۶ محور تنظیم و به همه آنها پاسخ داده شد به طوری آژانس رسماً اعلام کرد که ابهامات قبلی رفع شد و دیگر سؤالی بدون پاسخ نمانده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش متذکر شد: صالحی در موضوع PMD پیش آمده بین آژانس و ایران نیز توضیح داد که طرفین در دولت دهم وارد مذاکره شدند اما به یک مدالیته نرسیدند، از آنجا همچنان آژانس بر روی بازدید از پارچین پافشاری داشت -در حالی که قبلاً از پارچین بازدید و فعالیت هسته ای در آنجا را منتفی اعلام کرده بود- در دولت یازدهم مجدداً موضوع PMD مطرح و بنا بر این شد که با آژانس گفت وگوهای لازم انجام و نشست های منظمی برای حل موضوع برگزار شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: رئیس سازمان انرژی هسته ای کشورمان همچنین اعلام کرد ایران طبق مقررات حق داشته و دارد که اجازه بازدید از سایت پارچین را ندهد، اما طی نشست ها و مذاکرات دور جدید هدف همکاری و شفاف سازی است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات