وزیر خارجه پیشین آلمان با ابراز خرسندی از نتیجه مذاکرات هسته ای ایران در ژنو گفت: امیدواریم طرف های گفتگو با پویایی کامل روند مذاکرات را تا حصول نتیجه نهایی ادامه دهند.

به گزارش افکارنیوز ، یوشکا فیشر وزیر خارجه پیشین آلمان عصر یکشنبه ۹۲/۹/۳ با علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیدار و گفتگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و آلمان طی دوره های مختلف گفت: دیدگاه عمومی مردم ایران نسبت به آلمان منفی و تاریک نیست و امیدواریم با تحولات جدید بتوان تحرکات جدیدی به مناسبات دو کشور ببخشیم.

بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته ای بین ایران و کشورهای ۱+۵ در ژنو گفت: ما بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که اهل منطق و گفتگو با دنیا هستیم از ابتدا بر رویکرد منطقی گفتگو تاکید داشته و داریم.

وی در همین راستا افزود: ما به جد مخالف سلاح اتمی هستیم و چیزی فراتر از حقوق شناخته شده بین المللی خود همانند هر یک از اعضای ان پی تی مطالبه نمی کنیم.

بروجردی همچنین گفت: امیدواریم روزی شاهد دنیایی عاری از سلاح های اتمی باشیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به موضوع سوریه اظهار داشت: ما از همان ابتدای بحران سوریه بر این باور منطقی بودیم که بحران این کشور راه حل نظامی ندارد و تنها با شیوه های سیاسی و دیپلماتیک می توان به پایان مشکلات این کشور امیدوار بود.

بروجردی افزود: اکنون مشاهده می کنیم که تمام کشورها از جمله قدرت های بزرگ به درستی منطق ما را در سوریه پی برده اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی در خصوص افغانستان نیز گفت: گسترش افراط گرایی و تروریسم و قاچاق مواد مخدر در همسایگی ایران در افغانستان نتیجه سیاست های نظامی گری از سوی اشغالگران در این کشور بوده است.

وی افزود: مشارکت فراگیر همه اقوام در فرایند سیاسی افغانستان توام با مشارکت کشورهای همسایه در استقرار ثابت و آرامش در این کشور راه حل اساسی و پایدار حل مشکلات در آن است.

در ادامه این دیدار یوشکا فیشر وزیر خارجه پیشین آلمان با ابراز خرسندی از نتیجه مذاکرات هسته ای ایران در ژنو گفت: امیدواریم طرف های گفتگو با پویایی کامل روند مذاکرات را تا حصول نتیجه نهایی ادامه دهند.

وی با اشاره به موضوع سوریه نیز گفت: ما هم با رویکرد ایران موافقین که بن بست موجود در سوریه تنها با راه حل سیاسی قابل حل است و در غیر این صورت خطرات زیادی فراروی منطقه خواهد بود.

وزیر خارجه پیشین آلمان در پایان خواستار افزایش همکاری های دو کشور در زمینه مسایل مهم منطقه ای و راهبردی در آینده شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات