جهانگیرزاده:

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دکترین امنیت ملی مبتنی بر فتوای قابل اطاعت مقام معظم رهبری یک ضرورت آشکار است که از این موضوع می توان بهره برداری گسترده داشت، گفت: ما هیچگاه به آمریکا اعتماد نکرده اما قدردان تلاش فرزندان انقلاب دراین خصوص بوده و حمایت قاطع خود را از تیم مذاکره کننده اعلام می کنیم.

به گزارش افکارنیوز ، جواد جهانگیرزاده در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۶ آذرماه) مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از ناطقان بحث تحلیل نتایج مذاکرات هسته ای ژنو، گفت: مذاکراتی که پشت سر گذاشتیم از دو وجهه قابل تحلیل است، باید باور کرد که این مذاکرات آثار سودمندی داشت چرا که فضای موجود سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران را شکست و این صحبت هایی که بعد از مذاکرات گفته شد، آثار طبیعی گفت وگوها بود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم آوردی که در صحنه مذاکرات این دوره شکل گرفت باعث شد نخست وزیر رژیم صهیونیستی عصبانی شده و مقامات آمریکایی متناقض صحبت کنند. این گشایش درخصوص مسائل هسته ای باید پاس داشته شود. اگر می گوییم ساختار تحریم ها ترک خورده و آرامش در فضای سیاسی بین المللی درخصوص ایران پدید آمد، اگر می گوییم از خط قرمزهای نظام عبور نکرده و پایداری و ایستادگی مردم، رهبری و نظام پاسخ داد، اگر می گوییم ایجاد فضای آرام در اقتصاد داخلی به دنبال این مذاکرات پیش آمده و بحث افزایش تحریم های جدید و یا لغو برخی از آنها به وجود آمد و اگر می گوییم لابی های تاثیرگذار در بازیگران اصلی مذاکرات هسته ای شکست خوردند، این فضای سیاسی را باید مدیریت کرد.

وی تصریح کرد: مدیریت صحنه سیاسی ۶ ماه آینده بسیار بااهمیت است. آمریکایی ها در حال حاضر در فضای ارزیابی اعتماد هستند. به هر ترتیب ظریف و تیم مذاکره کننده هسته ای به قدری توانمند است که انتظاراتی که درخصوص مذاکرات بیان شد، همه برای توانایی او است. تیم مذاکره کننده هسته ای به تعبیر رهبر معظم انقلاب فرزندان این انقلاب بوده که باید مورد حمایت قرار گیرند.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: زمان ۶ ماهه در نظر گرفته شده، تمام آنچه که پروژه مذاکرات است، نمی باشد. بنابراین این توافق ۶ ماهه را باید مدیریت کرد. انتظار مجلس و فراکسیون رهروان ولایت از ظریف و تیم همراه ایشان این است که در بحث جدی میان امتیازهای اخذ شده و تعهدهای داده شده توازن برقرار شود. مجلس و ملت به دنبال صیانت از حقوق هسته ای هستند که این موضوع وظیفه شما را دوصد چندان می کند. آنچه که در فضای عمومی امروز دنیا ایجاد شده است، بحث تشریح دکترین امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم افزود: تشریح دکترین امنیت ملی مبتنی بر فتوای قابل اطاعت مقام معظم رهبری یک ضرورت آشکار است که از این موضوع می توان بهره برداری گسترده داشت، اما در عین حال انسجام و اتحاد ملی نه فقط در میان دولت و ملت بلکه در میان مجلس و دولت یک ضرورت است. گمان ما بر این است که انتقادها تقویت کننده است اما آنچه که تحت عنوان صدای ملت می شنویم انسجام و اتحاد است. ما هیچگاه به آمریکا اعتماد نکرده اما قدردان تلاش فرزندان انقلاب دراین خصوص بوده و حمایت قاطع خود را از تیم مذاکره کننده اعلام می کنیم، اما در عین حال نگرانی ها را درخصوص استیفای حق ملت بیان می کنیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات