زاکانی در صحن علنی مجلس:

نماینده مردم تهران با بیان اینکه انرژی هسته ای حقی نیست که دیگران به ما بدهند، گفت: دشمن به دلیل شکست در سوریه و ناکارآمدی تحریم ها در مقابل ما کرنش می کند.

به گزارش افکارنیوز ، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه پارلمان، پس از اتمام سخنان محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به بیان دیدگاه های خود درباره مذاکرات ژنو و توافقات صورت گرفته دراین مذاکرات پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود از تیم هسته ای کشورمان قدردانی کرد و با بیان اینکه اکنون در حال طی کردن یکی از نقاط حساس کشور هستیم، خاطرنشان کرد: در بیانیه (ژنو) نکات مثبت و منفی وجود دارد اما آنچه برای ما مهم است به دست آوردن حقوقمان به طور کامل آن هم با حفظ عزت و استقلالمان است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نمی شود آمریکایی ها بیانیه کاخ سفید را بدهند و دوگانگی در رفتارشان باشد و این دوگانگی را تکرار کنند و همین باعث شود ما از حقوق مسلم خودمان محروم شویم و غده سرطانی منطقه از بمب هسته ای استفاده کند.

زاکانی خطاب به مقامات آمریکایی گفت: آمریکایی ها باید امروز پاسخ دهند که این بیانیه (ژنو) را قبول دارند یا حرف ها و گزافه گویی هایی که کاخ سفید و برخی سران غرب مطرح می کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امکان استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای برای تمامی کشورهای پذیرنده ان. پی. تی وجود دارد، تصریح کرد: ما در چارچوب ان. پی. تی مسئولیت پذیرفته ایم و نمی شود ما که مسئولیت را پذیرفته ایم از حقوق و مزایای آن بی بهره باشیم؛ امکان ندارد در چارچوب نظام جهانی اگر نظام عادلانه ای باشد این دوگانگی برخورد را پذیرفت.

زاکانی این سوال را مطرح کرد که مگر می شود در چارچوب ان پی تی مسئولیت های سنگینی را پذیرفت اما حقوق مسلم مان نادیده گرفته شود؟

زاکانی در همین زمینه تاکید کرد: چنین شرایطی فقط در قانون جنگ آمریکایی و فشارهای نظام سلطه برای تضییع حقوق ملت ها پدید می آید.

وی با بیان اینکه اساس انقلاب اسلامی ایران نفی نظام سیاسی و تباهی بوده است، تصریح کرد: ما امروز بر اساس همین قطب بندی مفتخریم که نظام اسلامی از حقوق برابر در این نشست و صحبت های دو طرفه برخودار است به این عنوان که قدرت های هسته ای جهان از سر استیصال مقابل ما نشسته اند و نه از موضع قدرت.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه موضع قدرت غربی ها باعث ضعف ماست، خاطرنشان کرد: امروز آمریکا به دلیل افول منطقه ای و جهانی مانند شکست در سوریه و همچنین به دلیل ناکارآمدی تحریم ها مقابل ما نشسته و کرنش می کند.

وی ادامه داد: امروز آمریکایی ها حق زیاده خواهی ندارند و این مسئله باید مشخص باشد که ما دراین مسیر تا آخر بر اساس توانمندی هایمان بر پای خودمان ایستاده ایم.

نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود گفت: برخی از بزرگان سخنشان این است که چرخ هسته ای بچرخد و چرخ زندگی مردم هم بچرد، . مردم عزیز، برادران و خواهران این مواجهه غیر تخصصی است و ممکن است این حرف به ظاهر خوب باشد اما اظهار نظر خوبی نیست، زیرا آینده این کشور در گرو موضوع هسته ای است.

وی با بیان اینکه ما به تیم هسته ایمان اعتماد داریم، اظهار داشت: ما نسبت به دشمن بدبین هستیم و هنوز دشمنی که امضای پای بیانیه اش خشک نشده و در مقام عمل آن را نقد می کند، مورد اعتماد نیست و می توان گفت در چنین شرایطی دیگر چه امیدی به آینده وجود دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه انرژی صلح آمیز هسته ای حقی نیست که دیگران به ما بدهند و ما خودمان آن را به دست آورده ایم، خاطر نشان کرد: ما سقف خواسته های خودمان رامطالبه می کنیم، به سمت بمب هسته ای نخواهیم رفت اما بهره مندی حداکثری از مواهب فناوری هسته ای را دنبال می کنیم.

زاکانی ابراز امیدواری کرد تیم هسته ای کشورمان در راستای بهره مندی ایران از تمامی مواهب هسته ای اقدامات لازم را انجام دهد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات