وزیر خارجه استعمار پیر انگلیس گفت شاکله اصلی تحریم ها در توافق ژنو حفظ شده و من با توجه به سابقه فریبکاری ایران، نگرانی ها را درک می کنم!

به گزارش افکارنیوز ، ویلیام هیگ این سخنان را برای جلب رضایت رژیم صهیونیستی عنوان کرد و این در حالی است که رژیم فرتوت انگلیس، ضرب المثل و مجسمه فریبکاری در دنیاست.

وی ضمن سخنانی که به گزارش مذاکرات ژنو برای اعضای پارلمان انگلیس اختصاص داشت، گفت: اگر این توافق صورت نمی گرفت تحریم های ایران کاهش نمی یافت، اما در عوض برنامه هسته ای ایران به پیشرفت خود ادامه می داد و محدودیتی هم برای نزدیک شدن به ظرفیت ساخت بمب ایجاد نمی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس انگلیس، هیگ اظهار داشت: هنوز شاکله اصلی تحریم ها دست نخورده باقی مانده که از جمله آنها، تحریم نفت و گاز، بانک مرکزی و دیگر بانک های ایرانی است.
هیگ گفت: تنها ۷ میلیارد دلار در اختیار تهران قرار می گیرد که با توجه به اینکه هم اکنون ۶۰ تا ۱۰۰ میلیارد پول ایران مسدود است، این رقم ناچیز است. این پول در طول ۶ ماه در اختیار ایران قرار می گیرد و این طور نیست که به یکباره آزاد شود.

یکی از نمایندگان با توجه به مواضع بنیامین نتانیاهو، پرسید ارزیابی ها در مورد اقدام یکجانبه و احتمالی اسرائیل چیست و چه اقدامی برای جلوگیری از تضعیف این توافق از سوی اسرائیل صورت گرفته است. هیگ در پاسخ گفت: ما در طول مذاکرات در تماس دایم با اسرائیل و از جمله نخست وزیر بنیامین نتانیاهو بودیم و به نظر من بسیار حائز اهمیت است که با توجه به سابقه «فریبکاری» ایران نگرانی های کسانی را که به دیده تردید به این توافق می نگرند، درک کنیم!

شایان ذکر است در این جلسه جک استراو عضو پارلمان و وزیر خارجه اسبق انگلیس به ویلیام هیگ به خاطر توافق ژنو تبریک گفت و با اشاره به تجربه خود و بیانیه سعدآباد که به شکست انجامید اظهار داشت: در آن دوره تندروها در تهران و واشنگتن به یکدیگر خوراک می دادند و در نتیجه بیانیه سعدآباد شکست خورد.

این سخن گزاف در حالی است که بیانیه سعدآباد و توافقات بعدی تا دو سال و نیم برقرار بود و پیمان شکنی طرف های اروپایی و آمریکا موجب شد تا ایران به دو سال و نیم تعلیق پایان دهد. با این حال وزیر خارجه استعمار پیر به جای اینکه از بدعهدی و بی صداقتی جبهه خود عذرخواهی کند، ایران را متهم به تندروی می کند.

در جلسه پارلمان انگلیس یک نماینده دیگر گفت: نتانیاهو همین دیروز می گفت که بمب اتم در زمره خطرناک ترین سلاح های جهان است، در حالی که اسرائیل چند صد کلاهک هسته ای دارد. چه اقداماتی برای بازداشتن اسرائیل از حمله در این توافق در نظر گرفته شده است؛ هیگ در پاسخ گفت «هیچ نشانه ای از اراده واقعی برای خدشه دار کردن این توافق نمی بینم. » او در عین حال متعرض تسلیحات هسته ای اسرائیل نشد!

اهانت وزیر خارجه انگلیس و انتساب ماهیت فریبکارانه رژیم متبوع خود به ایران در حالی است که چند روز بیشتر از توافق ژنو نمی گذرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات