جلسه علنی امروز در حالی میزبان وزیر امور خارجه بود که حاشیه های جالبی در پی داشت.

به گزارش افکارنیوز ، یکصد و پنجاه و ششمین جلسه علنی بهارستان میزبان میهمانی بود که در هتل اینترکانتیننتال ژنو به خوبی درخشیده بود.

براین اساس محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به همراه سیدعباس عراقچی مذاکره کننده ارشد هسته ای به منظور ارائه گزارش از روند مذاکرات و توافق بامداد سوم آذر ژنو که به عنوان توافق تاریخ یاد می شود در خانه ملت حضور یافتند تا گزارشی ارائه کنند که به قول علی لاریجانی گزارش مبسوط بود.

*روز شوخی لاریجانی

همزمان با آغاز صحن، دیپلمات کهنه کار و کارکشته کشورمان با استقبال گرم نمایندگان وارد صحن علنی شد و برخلاف سایر جلسات این چنینی که معمولا حاشیه های تلخی به همراه دارد ولی امروز حاشیه هایی داشت که اکثرا نیز به مزاح علی لاریجانی با نمایندگان ختم می شد و به عبارتی امروز روز شوخی رئیس مجلس شورای اسلامی بود که پیش از این راهبری پرونده هسته ای را نیز برعهده داشته است.
اولین شوخی لاریجانی با نمایندگان این بود وقتی که آن ها دور ظریف تجمع کرده بودند خطاب به آنان گفت: کمر آقای ظریف را مراعات کنید که این موضوع به کمر درد اخیر وزیر امور خارجه کشورمان برمی گردد که در پی تیتر اصلی خبر یکی از روزنامه ها حادث شده است.

پس از سخنرانی ظریف که از ساعت ۸ و ۲۳ تا ۹ و ۶ دقیقه طول کشید ۸ نفر از نمایندگان یعنی علیرضا زاکانی، جواد هروی، فتح الله حسینی، محمدرضا تابش، روح الله حسینیان، کاظم جلالی، غلامعلی حداد عادل و علاالدین بروجردی نطق کردند که علی لاریجانی با اکثر این نمایندگان شوخی کرد.

طبق اعلام هیئت رئیسه هر یک از نمایندگان می بایست ۴ دقیقه صحبت کنند ولی اکثرا بیشتر از این موضوع صحبت کردند.

*صدای کلفت

زمانی که فتح الله حسینی به منظور دفاع از تیم مذاکره کننده هسته ای پشت جایگاه سخنرانی قرار گرفت کمال الدین پیرموذن خطاب به او گفت" ولوم را بکش بالاتر" لاریجانی در پاسخ به وی گفت: " صدای ایشان به اندازه کافی کلفت است نیازی به توصیه نیست"

*زمان غصبی

حسینی گفت: " آقای لاریجانی به ما لطف دارند" هم چنین زمانی که تابش بیش از وقت تعیین شده سخنرانی کرد لاریجانی خطاب به وی گفت: " اگر از زمان غصبی استفاده کنید مطالب شما اجابت نمی شود" .

اما روح الله حسینیان قبل از شروع نطق خود گفت: ۴ دقیقه وقت تعیین شده خودم است و ۲ دقیقه نیز از آقای ظریف گرفته ام بنابراین باید ۶ دقیقه صحبت کنم که لاریجانی خطاب به وی گفت" آقای ظریف وقت ندارد"

البته پس از طولانی شدن نطق حسینیان، لاریجانی مجددا به وی گفت: هم ۲ دقیقه آقای ظریف را میل کردید و هم یک دقیقه از آقای عراقچی گرفتید!

*پای اشتون هم به صحن باز شد

در ادامه این جلسه اتفاقی افتاد که پای اشتون نیز به صحن علنی مجلس باز شد به طوری که پس از طولانی شدن نطق حداد عادل، لاریجانی به وی گفت: آقای حداد شما ۲ دقیق از وقت خانم اشتون هم استفاده کردند.

*روزنامه در صحن

البته صحن علنی امروز حاشیه های دیگری هم داشت به طوری که برخی نمایندگان حین سخنرانی همکاران خود در حال خواندن روزنامه بودند که جای تعجب دارد.

*بدرقه غنی شده

وزیر امور خارجه کشورمان که در صحن علنی نیز خوش درخشید ساعت ۱۰ گزارش خود را تمام کرد و با بدرقه تعداد زیادی از نمایندگان صحن علنی را ترک کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات