در ادامه عزل و نصب های جهت دار در وزارت آموزش و پرورش، برادر اسحاق جهانگیری، معاون اول روحانی، بعد از گذشت بیش از ۵سال از بازنشستگی خود با فشارها و نفوذهایی که از سوی دولت اعمال شده است، به سمت مدیر کلی آموزش و پرورش کرمان منصوب شده است.

به گزارش افکارنیوز ، این روز ها خبرهایی از وزارت آموزش و پرورش به گوش می رسد که موجبات نگرانی مردم و فرهنگیان را به همراه داشته است.

**لزوم شفاف سازی هزینه بیمه طلایی فرهنگیان

هزینه بیمه طلایی فرهنگیان تا ماه گذشته مبلغ ۲۳۵۰۰ تومان بود که سهم فرهنگیان نیمی از این مبلغ بود که مابقی آن از سوی آموزش و پرورش پرداخت می شد.

برخلاف رویه گذشته و از ماه جاری، تمام هزینه های بیمه طلایی فرهنگیان از حقوق این قشر کسر شده و آموزش و پرورش هیچ هزینه ای را برای سهم بیمه طلایی فرهنگیان پرداخت نمی کند.

این درحالی است که این بیمه پیش از این هم مشکلاتی را برای فرهنگیان داشته است، مثلاً اگر کسی خواستار استفاده از این بیمه بود باید تمامی افراد تحت تکفل خود را نیز بیمه کند.

**بازگشت برادر بازنشسته معاون اول

برادر اسحاق جهانگیری، معاون اول روحانی، بعد از گذشت بیش از ۵سال از بازنشستگی خود با فشارها و نفوذهایی که از سوی دولت اعمال شده است، به سمت مدیر کلی آموزش و پرورش کرمان منصوب شده است.

پیش از این هم در ادامه عزل ونصب های دولت یازدهم در دستگاه های مختلف اعضای هیئت مدیره و همچنین مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هم برکنار شدند.

**برکناری ۴معاون و و یک مدیر کل در ۱ ساعت


هفته گذشته در دانشگاه فرهنگیان نیز طی یک ساعت، ۴ معاون و مدیر کل حراست با هم عزل شدند.



**وزرای سابق در وزارتخانه


لازم به ذکر است حدود ۲۵ نفر نیز در وزارت آموزش و پرورش در سطح مدیران عالی عزل شدند؛ در ادامه عزل و نصب ها، کاظم اکرمی، وزیر آموزش و پرورش کابینه میرحسین موسوی، به عنوان مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش منصوب شد.

همچنین مرتضی حاجی، وزیر آموزش پرورش دولت خاتمی و رئیس ستاد انتخاباتی وی و حسین مظفر، وزیر آموزش و پرورش در دولت هفتم نیز به عضویت هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان درآمدند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات