حاشیه های حضور رئیس جمهور در صحن علنی؛

در حالی رئیس جمهور به منظور ارائه لایحه بودجه ۹۳ در صحن علنی حاضر شد که این جلسه با حاشیه های همراه بود.

به گزارش افکارنیوز ، یکصد و شستمین جلسه علنی بهارستان در حالی صبح امروز یکشنبه ۱۷ آذر ماه در یک روز سرد پاییزی آغاز شد که در این روز رئیس کابینه تدبیر و امید، طلسم ارائه به موقع لایجه بودجه کشور را پس از ۸ سال شکست.

پس از شروع صحن علنی و سخنرانی علی لاریجانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی به همراه هیئت همراه ساعت ۸ و ۲۱دقیقه وارد صحن عنی مجلس شد.

محمدرضا باهنر نایب رئیس اول مجلس از طرف مجلس به استقبال رئیس جمهور رفت و شخصیت هایی همچون جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، نوبخت سخنگوی دولت، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور و تعدادی از وزرا هم چون واعظی، دهقان، پورمحمدی، طیب نیا و زنگنه و سیف رئیس کل بانک مرکزی و حسین فریدون جز همراهان رئیس جمهور بودند که وارد صحن علنی شد.

پس از حضور رئیس جمهور و تشکر لاریجانی، دکتر روحانی به منظور تقدیم لایحه بودجه و نطق بودجه به مدت ۵۳ دقیقه نطق کرد.

*افتخار دولت برای سخن گفتن با نمایندگان

البته رئیس جمهور پس از طولانی شدن سخنان خود خطاب به نمایندگان گفت: بودن در مجلس و سخن گفتن با نمایندگان ملت برای دولت افتخار است اما نمی خواهیم نمایندگان از خسته کنیم که لاریجانی در پاسخ به وی گفت: استفاده می کنیم.

پس از اتمام سخنان روحانی لاریجانی از وی تشکر کرد و حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی نیز ساعت ۹ و ۲۰ رسما لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور را تقدیم علی لاریجانی کرد تا طلسم به موقع ارائه لایحه بودجه را بشکند.

*صحن علنی میدان التحریر شد

پس از آن که روحانی از جایگاه پایین آمد تعداد زیادی از نمایندگان دور او تجمع کردند و با وی در حال رایزنی بودند که لاریجانی خطاب به آن ها گفت: نمایندگان لطفا در صندلی های خود بنشینند این قسمت را مثل میدان التخریر کردید، لطفا سر صندلی هایتان بنشینید.

هر چند سخنان رئیس جمهو به پایان رسیده بود و لاریجانی به نمایندگان تذکر داد ولی گویا وزرا و نمایندگان یارای دل کندن از هم نداشتند که لاریجانی ساعت ۹ و ۲۸ دقیقه مجددا در قالب شوخی به آن ها تذکر داد و گفت: مهندس زنگنه کارتان تمام شد سایه حضرتعالی مستدام که زنگنه فورا حرف لاریجانی را گرفت و صحن را ترک کرد.

هم چنین خطاب به آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: آقای آخوندی هم کاری ندارند و تشکر می کنیم از حضور شما.

سرانجام ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت صحن علنی را ترک کردند تا دولت یازدهم با عمل به وعده دیگر خود، بهارستان را به سمت پاستور ترک کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات