اسماعیل نوری علا:

یکی از فعالان سابق اپوزیسیون می گوید اپوزیسیون جمهوری اسلامی در کما فرو رفته و صرفا زندگی نباتی دارد.

به گزارش افکارنیوز ، اسماعیل نوری علا اظهار کرد: اپوزیسیون سکولار دموکرات انحلال طلب (برانداز) به اغمای رخوتناک افتاده است. به نظر من که اپوزیسیون که خود را نیز جزو آن می دانم، در حال حاضر در گرداب بیهوشی فرو افتاده و نوعی زندگی گیاهی را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا به اپوزیسیون وابسته نظیر سازمان مجاهدین (منافقین) و کومله و دموکرات دفاتری برای فعالیت در واشنگتن داده، می نویسد: اپوزیسیون بیمار است و سوال این است که این بیمار فرو رفته در کما را چگونه می توان به هوش آورد و فعال کرد؟ پزشکان معمولا روند بیرون آمدن از «کما» را وابسته به شرایط مختلفی می دانند.

اگر کما ناشی از کمبودهایی در تغذیه سیستم باشد (مثلا افتادن سریع قند خون) می توان با جبران کمبودها شخص فرو رفته در کما را بیرون کشید. اما اگر کما ناشی از لطمه های مغزی، چه به علت ادامه بلندمدت کمبودها و چه به دلیل ضربه هایی از خارج باشد، بیرون آمدن مریض از کما مشکل تر است و تبدیل به گیاه شدن بیمار و یا پایان زندگی او هر لحظه می تواند محتمل تر شود.

وی ادامه داد: دچار شدن اپوزیسیون سکولار دموکرات انحلال طلب و مستقل به کمای سیاسی ناشی از فقدان هدف و استراتژی معین و قابل قبول گسترده، همراه با واکنشی بودن رفتارها و گفتارها، و ناامیدی از امکان فروپاشی رژیم است.

نوری علا در ادامه با تصریح بر اینکه اپوزیسیون با یک غوره سردی و با یک مویز گرمی اش می کند، می افزاید: تا آن زمان که اپوزیسیون دچار تشتت و تفرقه در امر انتخاب هدف و تعیین استراتژی است، ناچار خواهد بود که یا همچون اصلاح طلبان با موج حوادث همراه شود و برای پیروزی روحانی کف بزند و یا تن به غوطه زدن در اغما بدهد تا شاید روزی از این خواب زمستانی بیدار شود و یا به صورتی همیشگی در این اغمای دلشکن بماند تا مرگ اش فرا رسد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات