پورمختار در جمع خبرنگاران:

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به ارسال نامه معرفی اسامی نمایندگان دریافت کننده هدیه سازمان تامین اجتماعی به مجلس گفت: من شخصا انتشار این اسامی را دارای ایراد نمی دانم زیرا معتقدم شفاف شدن موضوع کمک می کند ذهنیت در این رابطه از بین برود.

به گزارش افکارنیوز ، محمدعلی پورمختار در حاشیه جلسه علنی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نامه ای که آقای مرتضوی به مجلس ارسال کرده مربوط به اسامی نمایندگانی است که در مجلس هشتم هدیه ای از سازمان تامین اجتماعی دریافت کرده اند اما من هنوز این نامه را ندیده ام.

وی اضافه کرد: من شخصا ایرادی در انتشار این اسامی نمی بینیم زیرا معتقدم شفاف شدن این موضوع بهتر از پوشاندن آن است، این اسامی به دست ما برسد و ما هم بررسی های در این رابطه داشته باشیم نظر شخصی من این است که انتشار اسامی کمک خواهد کرد که ذهیت در این رابطه از بین برود.

نماینده کبودرآهنگ تصریح کرد: واقعیت تلخ این است که ۹۵ درصد مراجعات مردم به نمایندگان تقاضاهای مالی است این کمک ها بعدا از سوی کمیته امداد در اختیار نمایندگان قرار می گیرد و آنها سالی ۵۰۰ تا یک میلیون تومان به نمایندگان می دهد که آن را بین نیازمندان توزیع کنند و نتیجه را اعلام کنند.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ همچنین گفت: براساس آماری که داده شده پرداختی به نمایندگان ۳۰۰ و ۵۰۰ هزار تومان و بعضا یکی دو میلیون تومان بوده که شخص نماینده به این پول نیازی ندارد حتی نمایندگان مازاد بر این کمک ها از حقوق خودشان هم به مردم کمک می کنند بنابراین نباید این را ایراد به نماینده تلقی کرد.

پورمختار تاکید کرد: اینها اعداد قابل توجهی نیست و همه پرداختی ها در قالب کارت هدیه بوده است، اینکه یک نماینده در طول ۴ سال حداکثر یک میلیون تومان دریافت کرده باشد عددی نیست، ضمن اینکه تعداد نمایندگانی که در دوره نهم این مبلغ را دریافت کردند ۳۷ نفر بیشتر نیست و این یعنی حدودا یک دهم کسانی که در مجلس گذشته این مبالغ را گرفتند.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران تصریح کرد: این نظر خلافی است که نماینده خریداری می شود چه کسانی می تواند با ۲۰۰ هزار تومان یک نماینده را بخرد؟ نماینده اگر هم پولی از جایی گرفته شود عینا آن در حوزه انتخابیه اش که به دلیل مطالباتی که وجود دارد هزینه می کند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره پرونده پتروشیمی بیستون نیز گفت: فعلا اطلاعاتی این پرونده از سازمان خصوصی سازی پیگیری می کنیم البته در دوره گذشته این پرونده مطرح شد اما به تصمیمی نرسید ولی ما پیگیر هستیم که روند واگذاری روشن شود.

پورمختار در پایان علت بازداشت یکی از فعالان صنعت فولاد را واردات فولاد عنوان کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات