درحال بروزرسانی

فرمانده کل سپاه پاسداران، گفت: دشمنان توانمندی های دفاعی و امنیتی ما را به خوبی می دانند.

به گزارش افکارنیوز ، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران در نشست" انقلاب اسلامی در برابر استکبار جهانی" که امشب در مسجد جامع امام صادق (ع) برگزار شد، اظهار داشت: خوشحالم در این برنامه که به بهانه شانزده آذر روز دانشجو که در واقع روز مبارزه دانشجویان با استکبار جهانی و در راس آن آمریکاست، حضور پیدا کردم و یاد و خاطره شهدا چه در دفاع مقدس و چه بعد از دفاع مقدس و چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور که جان خود را تقدیم کردند، گرامی می داریم و انشاءالله ما و شما هم آماده جانفشانی و شهادت در راه انقلاب اسلامی باشیم.

وی با بیان اینکه فلسفه بسیج همانند سپاه در موضوع انقلاب اسلامی است، گفت: ممکن است به مرور زمان مسائل و مشکلات باعث فراموش شدن فلسفه تشکیل و وجودی سپاه و بسیج شود و این مسئله در علم مدیریت نیز وجود دارد که اکثر سازمان ها فلسفه وجودی خود را با گذشت زمان از یاد می برند و دچار روزمرگی می شوند که این غفلت برای سپاه و بسیج بسیار خسارت بار است البته به دلیل گستردگی این سازمان، شاید نتوان از همه اقشار انتظار داشت که فلسفه وجودی سپاه و بسیج را از یاد نبرند اما از دانشجویان بسیجی خصوصاً دانشجویان بسیجی دانشگاه امام صادق می توان این انتظار را داشت.

فرمانده سپاه، فلسفه وجودی بسیج و سپاه را حفظ انقلاب، دستاوردهای آن و فکر برای آینده آن عنوان کرد و گفت: دانشجویان بسیجی باید خود را برای نقش آفرینی در آینده انقلاب آماده کنند.

سرلشکر جعفری اضافه کرد: انقلاب اسلامی در کشور ما و در بستر نظام مقدس جمهوری اسلامی در راه رشد و پیشرفت حاصل مجاهدت ها و خون دل خوردن های ۱۴۰۰ ساله ائمه معصومین و اولیاء بزرگ الهی و مجاهدین راستین اسلام در صحنه های مختلف علمی، دینی و اجتماعی است و شما نیز توجه دارید که غیر از حکومت ۵ ساله امیرالمومنین (ع) دیگر نظام اسلامی حاکم نبوده که بر مبنای مبانی اسلامی و دینی تشکیل شود و در راستای اهداف اسلام تلاش کند اما امروز بعد از ۱۴۰۰ سال به برکت خون شهیدان، زحمات امام راحل و مجاهدت اولیاء الهی این نظام به دست ما رسیده است.

وی دستاوردهای انقلاب اسلامی را عظیم و بسیار بزرگ توصیف کرد و افزود: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، عزت و اقتدار نظام اسلامی و کشور ایران همراه با موضوع انقلاب اسلامی است و اگر انقلاب اسلامی را از ایران بگیریم، این عزت و اقتدار و عظمت ایران و ایرانی و جمهوری اسلامی دیگر وجود ندارد و این عزت و اقتدار نیز برای ایران انحصاری است و دیگر کشورها چنین ویژگی هایی را ندارند.

فرمانده سپاه دستاورد دیگر انقلاب اسلامی را موضوع امنیت ملی و دفاعی ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: شاهد هستید که دشمنان انقلاب همه تلاش های خود را در سرتاسر کشور برای ایجاد ناامنی به کار بردند اما امروز ایران از امنیت بالا و توان دفاعی بسیار قوی و مستحکمی با توجه به مولفه های واقعی قدرت در نظام اسلامی است.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: وقتی می گوییم در حوزه نظامی و دفاعی قدرتمند هستیم، منظور فقط از نظر سلاح، تجهیزات و فناوری نیست بلکه مولفه قدرت ما علاوه بر اینها مولفه های دیگری چون پشتیبانی مردم، حضور گسترده آنها در صحنه های امنیتی و دفاعی و البته فناوری های علمی و تحقیقاتی است که در عرصه های سلاح و تجهیزات نظیر موشک و پدافند در حوزه های دریا، زمین و هواست، البته در ۸ سال دفاع مقدس در شرایطی مقابل دشمن که از حمایت شرق و غرب برخوردار بود، ایستادیم که این امکانات را در اختیار نداشتیم.

وی افزود: در ۸ سال دفاع مقدس یک سال و ۸ ماه جنگیدیم تا دشمن را از خاک خود بیرون کنیم و بعد از فتح خرمشهر که ۶ سال و چند ماه بود، دشمن را در خاک خودش تعقیب کردیم و دنبال حقوق حقه خود بودیم و ایران تنهای تنها مقابل رژیم بعث و حامیان شرقی و غربی آن ایستادگی کرد.

فرمانده سپاه دستاورد دیگر انقلاب اسلامی را استقامت و پایداری در صحنه های امنیتی و دفاعی عنوان کرد و گفت: ایران یک کشور کاملا امن است و دشمنان در داخل کشور از نظر مسائل امنیتی که زمینه های آن در گوشه و کنار فراهم است، اقداماتی انجام دادند اما نتوانستند کاری کنند و تهاجم خارجی هم که وجود داشته است.

سرلشکر جعفری اظهار داشت: دشمن توانمندی های ما را در دهه اول انقلاب در حوزه تسهیلاتی و دفاعی دیده و در حال حاضر نیز در حوزه دفاعی، فناوری و نرم افزاری در ابعاد دفاعی می داند و نمونه دفاعی که بنده به آن اشاره کردم، تجربه گرانبهای ایران در جنگ ۳۳ و ۸ روزه غزه در جنگ با ارتش تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی است که توانمندی ایران به دشمنان نشان داده شد و آنها این درس و پیام را گرفتند که حزب الله که یک نتیجه انقلاب اسلامی در منطقه است و می تواند در برابر رژیم صهیونیستی بایستد و دشمنان حساب کار خود را کردند.

وی با بیان اینکه این مورد را به عنوان فردی که یک عمر در مسائل امنیتی و دفاعی بوده، می گویم و نمی خواهم غیرواقعی صحبت کنم، گفت: ممکن است برخی در کشور ما باشند که توانمندی های ما را ندانند و یا تخصصی در حوزه های دفاعی و امنیتی نداشته باشند و اعلام نظرهایی کنند؛ همانطور که اخیرا نیز گفته شد ولی این اعلام نظر حتی برای دشمنان نیز سوال برانگیز است و دشمنان نیز روی این حرف حساب نکرده اند.

فرمانده سپاه تصریح کرد: موضوع دفاع نامتقارن و ناهمطراز از سال ۸۰ بین ما و دشمن ایجاد شد. ما مجاهدتی با دشمن در مسائل دفاعی و امنیتی داشتیم و آنها خوب می دانند که ما چه می گوییم چرا که نمونه آن را در سال ۸۵ و در جنگ ۳۳ روزه متوجه شدند.

سرلشکر جعفری تاکید کرد: امنیت ملی ایران در مقایسه با کشورهای منطقه همچون پاکستان، عراق و حتی ترکیه و دیگر کشورهای اطراف بسیار بالاتر و بی نظیر است، آن هم در حالیکه دشمنان و کشورهای منطقه ای و بعضا اسلامی برای ایجاد ناامنی در کشور ما برنامه ریزی می کنند.

وی با اشاره به دستاورد انقلاب اسلامی در بعد سیاسی و در حوزه بین الملل، بزرگترین دستاورد این حوزه را نهضت بیداری اسلامی عنوان کرد و گفت: بیداری اسلامی رو به گسترش است و از اثراتی است که جمهوری اسلامی در دیگر کشورها در مبارزه با استکبار و نظام سرمایه داری گذاشته است.

فرمانده سپاه ادامه داد: در کشورهای دیگر منطقه نیز روشن است که دشمنان به دنبال چه بودند و چه شد. به طور مثال دشمن در عراق صدام را سرنگون کرد و قصد داشت حکومت آمریکایی را ایجاد کند اما در حال حاضر یک حکومت شیعی و همسو و همراه با جمهوری اسلامی در عراق ایجاد شده است و آمریکایی ها نیز دم خود را روی کولشان گذاشتند و از عراق رفتند، البته این موفقیت به سختی به دست آمد و این جنگ هنوز ادامه دارد و دشمنان و دیگر مخالفین منطقه ای هنوز دنبال پیگیری هستند تا حکومت شیعه عراق را عوض کنند.

ادامه دارد…
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات