نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از توافق نامه ژنو اظهار کرد: رئیس جمهور که در انتخابات با شگرد تبلیغاتی سرهنگ و حقوقدان برای خود مانور تبلیغاتی فراهم نمود باید این را بداند که سال ها در کسوت شبه سرهنگی و امنیتی خدمت کرده است.

به گزارش افکارنیوز ، مهرداد بذرپاش در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس ضمن قدردانی از رئیس جمهور برای حضور در خانه های خانواده های شهدا گفت: از ایشان بابت اصلاح برخی جملات که در محافل به ویژه مجلس فرمودند مانند اینکه مردم در انتخابات به خشونت نه گفتند و به اعتدال آری، که این به ادبیات همدلانه تبدیل شده است سپاسگزارم.

وی ادامه داد: اخیرا وزیر امور خارجه در دانشگاه تهران جملاتی را گفتند که در شأن ملت ایران و در شأن خود وزیر خارجه نبود که یک توصیه به وزیر فعال و دیپلمات دارم و اینکه حقوقدان ها در کار سرهنگ ها دخالت نکنند و اگر شکی در توانمندی ملت ایران دارند در حاشیه نشست بعدی ۱+۵ از آقای جان کری که برخی اطلاعات را دارند سؤال کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: برخی از اطلاعات مدیریت شده و بسیار محدود را سرویس های صهیونیستی به دست آوردند و بعد از آن فکر تهدید کردن هم از ذهن شان بیرون رفت و جرأت تهدید هم نداشتند.

بذرپاش با بیان اینکه در توافق نامه ژنو از کلیات و تحرکات دیپلماتیک دولت و تیم مذاکره کننده حمایت می کنیم تصریح کرد: این موضوع به این معنا نیست که از جزئیات چیزی نگوییم. به طور مثال چرا طرف مذاکره کننده به این میزان هتاکانه صحبت می کند و کسی جواب آن را نمی دهد؟

وی افزود: جواب سخنان غیرمؤدبانه رئیس جمهور به اصطلاح مؤدب آمریکا را چه کسی می دهد؟ در کجای این متن غنی سازی آمده؟ آیا متن دیگری در دست داریم؟ و از طرف دیگر طرف های اصلی مذاکره کننده ما نیز به این حق اذعان ندارند. پس ما بر سر چه چیز مذاکره کرده ایم؟

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین بیان کرد: اینکه بگوییم در ان. پی. تی آمده حرف درستی نیست که اگر این حرف درست باشد پس چرا ما در حال مذاکره ایم و تحریم شده ایم؟ قرار است در شش ماه آینده و در مراحل بعدی چه امتیازی بدهیم که اصلی ترین بخش تحریم ما که نفتی و جابجایی پول در شبکه بانکی است برداشته شود؟ آیا طرف های غربی گزینه های دیگری روی میز خواهند گذاشت؟

بذرپاش خاطر نشان کرد: اینکه بی آبروترین آدم ها در نقض حقوق بشر مرتبا دم از نقض حقوق بشر در ایران می زنند آیا می خواهند با شما مذاکره کنند؟ حواستان باشد این رسم دیپلماتیک است و نه صرفا لبخند و حضور در فیس بوک و سایر امور از این دست.

وی ادامه داد: چه بسا تعهدات غرب در متن توافق نامه ژنو نیامده و در ضمیمه آمده و اصل تعهدات ایران در اصل توافق نامه آمده است و همه این جملات تفسیرپذیر توسط طرفین با کدام منطق دیپلماتیک سازگار است؟

این نماینده مجلس با بیان اینکه قرار بود فرق این دور مذاکرات با مذاکرات گذشته این باشد که ابتدا گام آخر را توافق کنیم و بعد گام اول را برداریم، تصریح کرد: کدام گام آخر توافق شد که ما قدم اول را برداشتیم؟

بذرپاش در ادامه با انتقاد از توافقات ژنو خطاب به وزیر امور خارجه گفت: در مذاکرات آتی با چه پشتوانه و اهرمی ظاهر خواهید شد؟ در حالی که دولت در حال سیاه نمایی شبانه روزی است و با خالی نشان دادن کشور از منابع از یک طرف و خالی شدن دست سازمان انرژی اتمی از مواد و تجهیزات از طرف دیگر معلوم نیست دور بعد شما با چه اهرمی در مذاکرات حاضر خواهید شد؟

وی یادآور شد: رئیس جمهور که در انتخابات با یک شگرد تبلیغاتی سرهنگ و حقوقدان برای خود مانور تبلیغاتی فراهم نمود باید این را بداند که هرچند سالیانی در کسوت شبه سرهنگی در ارتش حضور داشته و خدمت نموده و پس از آن سالیانی طولانی در کسوت امنیتی با عنوان دبیرشورای عالی امنیت ملی خدمت کرده است باید این را بداند که اگر نیروهای مسلح شریف، سپاه سرافراز، ارتش سربلند و نیروی انتظامی زحمت کش و مجاهدت های خانواده های صبور آنها نبود حال نه کشوری بود که شما رئیس جمهور آن باشید و نه حقوقدانی که در مرکز تحقیقات مجمع تشخیص خود را آماده انتخابات ریاست جمهوری کند.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: حواسمان باشد که روش های تبلیغاتی ما زحمات همت، باکری، خرازی، ستاری، آب شناسان و صیاد شیرازی را از بین نبرد. اینکه رئیس جمهور با هدف اینکه می خواهد نشان دهد دولت در حال کار است و در گذشته وضع خراب بوده و زمان می برد تا کارها خود را نشان دهد شاید به عنوان یک تدبیر سیاسی در ذهن رئیس جمهور است که می گوید خزانه خالی است.

بذرپاش افزود: رئیس جمهور باید بداند که خود نیز دچار مشکل خواهد شد و اشتباه خواهد کرد نمونه این اشتباه در بودجه امسال تقدیمی به مجلس شورای اسلامی است که در سقف بودجه و در نامتوازن بودن ارقام بودجه در توسعه مناطق محروم و همچنین در میزان درآمدهای دلاری، میزان درآمدهای مالیاتی و همچنین در رنگ جلد بودجه که به بنفش تغییر پیدا کرده دچار مشکل خواهد شد.

وی گفت: اصلی ترین راه برای کنترل تورم کاهش نقدینگی از طرف دولت مطرح می شود آن هم از طریق عدم تزریق پول به بسیاری از پروژه ها که خود دولت به خوبی می داند که این روش در کوتاه مدت و میان مدت به بیکاری اضافه خواهد کرد و از طرف کارگران خارجی بیشتر صاحب کار می شوند. بنابراین توصیه می کنم مشاوران اقتصادی مشورت های درخورتری ارائه دهند.

نماینده مردم تهران در پایان اظهار کرد: سؤال من این است که چگونه با خزانه خالی در طی چند روز و یکی دو هفته تمام انبارهای کالاهای اساسی پر شد؟
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات