سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه فتنه ۸۸ قابل بخشش و گذشت نیست، گفت: رفع حصر فتنه گران ارتباطی به رئیس جمهور ندارد و سوءتفاهم خواندن فتنه ۸۸ موجب شرمندگی است.

به گزارش افکارنیوز ، سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه ۹ نفر از اصلاح طلبان به رئیس جمهور برای رفع حصر سران فتنه، اظهار داشت: ماهیت اقدامات فتنه گران «مجرمانه» است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند افرادی که فتنه ۸۸ را ایجاد کردند و بازیگر فتنه بودند، مجرم هستند، چون اتهاماتی بی اساس را به نظام جمهوری اسلامی زدند و چهره و اعتبار نظام جمهوری اسلامی ایران را در اذهان عمومی خدشه دار کردند.

وی با بیان اینکه مجرم طبق قانون باید برای محاکمه و مجازات به قوه قضاییه سپرده شود، تأکید کرد: رفع حصر فتنه گران ارتباطی با دولت و رئیس جمهور ندارد، بلکه قوه قضاییه باید برای فتنه گران تعیین و تکلیف کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: فتنه ۸۸ خسارات جبران ناپذیری را به جمهوری اسلامی وارد و یکی از زیبا ترین جلوه های مردم سالاری دینی را خدشه دار کرد، این خسارت به جهت عمق و ماهیت فتنه، قابل بخشش و گذشت نیست.

وی افزود: از سوی دیگر فتنه ۸۸ اموال عمومی مردم را از بین برد و جان افراد بی گناهی را گرفت و ماه ها فضای کشور را دچار تنش و آشوب کرد، این موارد، مسائلی نیست که بتوان به سادگی از آنها عبور کرد.

نقوی همچنین گفت: در هر کشور دیگری این اتفاقات می افتاد، بانیان و مسببین آن تاکنون ۱۰ بار اعدام شده بودند، جمهوری اسلامی ایران بسیار با این موضوع با رأفت اسلامی برخورد کرده و به نظرم باید همان زمان فتنه گران محاکمه و مجازات می شدند و خون بهای افرادی را می دادند که از دو طرف، جان شان را از دست داده بودند.

وی در پایان با اشاره به سوءتفاهم خواندن فتنه ۸۸ در نامه مذکور، متذکر شد: فتنه ۸۸ نه تنها خیانت محسوب می شود، بلکه یک فتنه جنایت کارانه است و مسببین آن باید پاسخگوی خون انسان ها باشند، بنابراین چگونه این افراد این حادثه بزرگ را یک سوءتفاهم تلقی می کنند؟ اینگونه سخن گفتن بسیار باعث شرمندگی است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات