عضو هیات رئیسه مجلس مطرح کرد:

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید واقعیات کشور را در نظر گرفت و توقعات را متناسب با این واقعیات و درآمدهای کشور تنظیم کرد، گفت: در چنین شرایطی استعفای نمایندگان مشکلی را حل نمی کند و آنها باید با اختیاراتی که دارند لایحه بودجه را اصلاح کنند.

به گزارش افکارنیوز ، محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به استعفای جمعی از نمایندگان استانهای خوزستان و کردستان در اعتراض به کاهش بودجه این استانها در لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور اظهار داشت: ما باید واقعیت کشور را در نظر گرفته و توقعاتمان را متناسب با این واقعیات و درآمدهای کشور تنظیم کنیم.

دهقان با بیان اینکه عملکرد بودجه عمرانی کشور امسال ۱۱ هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: این در حالی است که دولت بودجه عمرانی در سال ۹۳ را ۳۷ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده که به نظر می رسد این رقم با یک نگاه خوشبینانه و بلند پروازانه به تصویب دولت رسیده، چرا که کارشناسان احتمال می دهند تنها نیمی از این بودجه محقق شود.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد در چنین شرایطی اولویت بندی برای تخصیص بودجه استانها آن هم با توجه به بودجه عمرانی کشور، ضروری است گفت: این کار بیشتر بر عهده دولت است، چرا که اگر این موضوع به طور صد در صد به مجلس و نمایندگان واگذار شود هر استان با توجه به مسائل و مشکلات استانی خودش سعی می کند در اولویت قرار گیرد که با این روش هیچ مشکلی حل نخواهد شد.

این عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره اینکه ما نمایندگان مجلس نماینده همه ملت ایران هستیم و نباید اولویت بندی ها، منحصر به حوزه انتخابی خودمان شود گفت: باید با یک نگاه ملی و مسئولانه به مسائل کلان نگاه کنیم و ببینیم اولویتهای کشور توسط کارشناسان در چه مواردی ضروری تشخیص داده می شود.

وی با بیان اینکه دشمنان در این شرایط به دنبال فشار بیشتر هستند تا ملت ما را تسلیم کنند، گفت: در این موقعیت هر نوع اقدامی که نشان دهد ما دچار ضعف شده ایم به نفع کشور نخواهد بود و بدون شک اینگونه موضوعات داخلی بر مسائل خارجی نیز تاثیر خواهد داشت.

این عضو هیات رئیس مجلس تصریح کرد: ما با اقتصاد مقاومتی می توانیم مشکلات اقتصادی کشور حل کنیم، البته شاید درآمدهای کشور کم شده باشد اما این موضوع قابل اصلاح است و می توانیم با اولویت بندی موضوعات مهم و در میان گذاشتن صادقانه مشکلات با ملت و همچنین تعامل دولت و مجلس بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

وی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق مجلس نقش مهمی در اصلاح و تصویب لایحه بودجه خواهد داشت گفت: نمایندگان باید در چنین شرایطی و با توجه به اختیاراتی که دارند وظیفه و دین خودشان را به کشور و ملت ادا کنند چرا که با استعفا مشکلی حل نخواهد شد.

دهقان گفت: ما نمایندگان باید وسط میدان بایستیم و صادقانه و مسئولانه به عنوان نماینده کل ملت ایران وظایف خود را انجام دهیم و به آنچه صلاح مردم است عمل کنیم.

این عضو هیات رئیس مجلس با بیان اینکه شاید همه خواسته های ما در موضوعات مختلف محقق نشود، گفت: زمانی که وضعیت مالی کشور به مراتب بهتر از شرایط کنونی بود برخی نمایندگان در خصوص کاهش بودجه استانهای خود اعتراضاتی داشتند که در آن زمان هم با این اقدامات هیچ مشکلی حل نمی شد.

وی با اشاره به اینکه مردم استانهای مختلف خود را جدای از مردم سایر استانها نمی دانند، تصریح کرد: برخی استانهای مرزی و محروم مانند خوزستان، کردستان کرمانشاه و آذربایجان که در دوران دفاع مقدس نیز درگیر جنگ بودند، مشکلات اساسی مانند آب شرب، پروژه های نیمه تمام و مشکلاتی هستند که سلامت مردم آن مناطق را به خطر می اندازد به همین خاطر اگر مشکلات این مناطق حل شود مردم سایر استانها نیز خوشحال خواهند شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات