«باید جلوی سوءاستفاده از شهیدان و بچه های جنگ گرفته شود» !

به گزارش افکارنیوز ، این جمله را سیدمحمد خاتمی در جریان ملاقات با خانواده شهیدان اسماعیلی عنوان کرده است.

وی در این دیدار گفته است: «به تعبیر امام، محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

عاشورای امام حسین (ع) الهام بخش همه حرکت های خداخواهانه، آزادی طلبانه و رهایی بخش در طول تاریخ بود» رئیس دولت اصلاحات همچنین می گوید: اگر روزی یاد شهیدان، جانبازان، رزمندگان و آزادگان در جامعه مان ضعیف شد و اگر فاصله ذهنی و روحی مان با دفاع مقدس زیاد شد باید نگران باشیم؛ چرا که مایه انقلاب و علت بقای آن و توانمندی انقلاب ما در کاری است که شهیدان کردند و اوج عظمت انقلاب ما در دفاع مقدس آشکار شد، اگر ما با آن فاصله بگیریم باید نگران آینده مان باشیم که آیا ما می توانیم با دور شدن از چشمه و منشأ بتوانیم آن دستاورد که اصل انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است را نگه داریم یا نه؟ »

وی با بیان این که «باید همواره در جامعه ما ذکر و یاد شهیدانمان، یاد و ذکر جبهه های ما و یاد و ذکر جانبازان و ایثارگران ما زنده باشد» ، اظهار داشت: «البته آن طرف قضیه هم هست که اگر خدای نکرده از این سرمایه عظیم که منشأ عظمت کشور و ملت ما و انقلاب ماست سوءاستفاده بشود و به نام شهیدان و جانبازان و ایثارگران در جهت سیاست های خاص بهره برداری شود و کسانی که مخالفتی با بعضی سیاست ها و روش ها دارند به عنوان کسانی که با شهادت و دفاع مقدس مشکل دارند مورد فشار قرار بگیرند، از آن هم باید نگران باشیم. در عین حال که باید یاد شهیدان و جبهه ها و بچه های جنگ را زنده بداریم، باید جلوی این که از این سرمایه عظیم سوءاستفاده بشود، را گرفت. »


خاتمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «گاهی با کمال بی انصافی می خواهند بگویند اصلاً اسلام دعوت به خشونت می کند برای اینکه جهاد و شهادت در اسلام هست، غافل از اینکه اگر ما درست ببینیم جهاد و شهادت اسلامی درست ضد خشونت است، نه خشونت گرا و امام حسین (ع) مظهر آن است و در مقابل خشونت ایستاد، گفتند تسلیم خشونت شو! گفت نمی شوم و شهیدش کردند. »


این سخنان نشانه بی صداقتی خاتمی است چرا که در ۸ سال دولت وی، بیشترین اهانت ها به ساحت امام حسین (ع) ، امام خمینی و شهدای انقلاب و دفاع مقدس صورت گرفت و او حتی یک بار به این گستاخی های فاقد منطق در فضای رسانه ای و سیاسی و دانشگاه اعتراض نکرد اما هنگامی که خود وی از سوی تندروها هو شد، تهدید کرد که آنها را از دانشگاه بیرون می کند!


در دولت خاتمی بود که افراطیون مدعی اصلاحات به همراه نیروهای فراخوان شده انواع گروهک ها، از ختم انقلاب اسلامی خبر دادند، امام حسین (ع) و امیرمؤمنان (ع) و پیامبر اعظم (ص) را متهم به خشونت طلبی کردند، شعار «توپ، تانک، بسیجی دیگر اثر ندارد» سر دادند، جهاد و شهادت را منطق خشونت طلبانه معرفی کردند و با وقاحت گفتند خمینی به موزه تاریخ خواهد رفت و… در تمام این مدت آقای خاتمی مشخصاً نه فقط سکوت کرده بود، بلکه وزارت ارشاد و کشور و علوم وی، عناصر محارب و معاند را از امکانات بیت المال شارژ می کردند.


خاتمی همچنین در فتنه سال ۸۸ پای فتنه گران و آشوبگرانی ایستاد که کار هتاکی را به ساحت امام حسین (ع) رساندند و آنجا نیز او از سکوت خیانت بار و مزمن خود خارج نشد.

بنابراین باید به وی حق داد که مدعی نگرانی برای «سوءاستفاده از شهیدان و بچه های جنگ» ! باشد چرا که همین ملت شهیدپرور ایران بودند که نهم دی ماه ۸۸ در آن حماسه خدایی باغیرت وام گرفته از شهیدان، فریاد می زدند «لعن علی عدوک یا حسین- خاتمی و کروبی و میرحسین» .


به عبارت دیگر برکت خون شهدا و بیداری و بصیرت ناشی از این خون ها بود که منافقین جدید را رسوا کرد و حالا نیز آن ننگ بزرگ، با رفتن سراغ خانواده شهدا و دم زدن از عاشورا و اربعین امام حسین (ع) پاک نمی شود.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات