رحمانی فضلی در قزوین خبر داد

وزیر کشور از بررسی افزایش اختیارات استانداران خبر داد و گفت: برخی از اختیاراتی که بر عهده وزیر کشور قرار دارد در حد امکان به استانداران واگذار می شود.

به گزارش افکارنیوز ، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این موضوع در حال بررسی است و در اجلاسی که در دی ماه سال جاری مقرر شده با حضور استانداران سراسر کشور برگزار شود جزئیات مربوط به آن مطرح می شود.

وی افزود: براین اساس برخی از اختیاراتی که بر عهده وزیر کشور و وزارت خانه قرار داشت در حد مقدور به استانداران سراسر کشور واگذار می شود.

این مسئول اضافه کرد: علاوه بر آن طبق قانون برخی دیگر از اختیارات نیز که تاکنون در حیطه کاری دولت قرار گرفته بود به استانداران واگذار می شود.

وزیر کشور بیان کرد: مناطق و استان های کشور باید در راستای توسعه یافتگی تلاش کنند و از تجهیزات، منابع و امکانات موجود برای تحقق این مهم بهره مند شوند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه طرح تقسیمات جامع کشوری تا دو هفته آینده به دولت ارائه می شود، عنوان کرد: این طرح پس از مطرح شدن در صحن دولت در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار می گیرد.

وی افزود: مؤلفه های تقسیمات کشوری قبلاً ۴ مؤلفه بود که در طرح جدید این مؤلفه ها به ۸ مورد افزایش یافته است.

این مسئول با بیان اینکه مؤلفه های تقسیمات کشوری جدی تر شده است، ابراز کرد: ویژگی های جغرافیایی و منطقه ای نیز در این طرح در نظر گرفته شده است.

وزیر کشور با اشاره به وضعیت کنترل مرزها گفت: در حال حاضر کنترل مرزها مناسب است و اقدامات خوبی در اینخصوص انجام شده است.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: در بودجه سال ۹۳ اعتبارات نسبتاً خوبی برای کنترل مرزها در نظر گرفته شده که امیدواریم با برنامه ریزیهایی که انجام می شود امنیت پایداری را در مرزها پیگیری کنیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات