رئیس دادگاه انقلاب کرمان گفت: ارتباط جاسوس سرویس اطلاعاتی انگلیس که در کرمان دستگیر شده، با سفارت انگلیس در ایران محرز شده است.

به گزارش افکارنیوز ، دادخدا سالاری با بیان اینکه با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) ، پس از ۱۰ ماه کار اطلاعاتی و مراقبتی این جاسوس در کرمان دستگیر شده است، اظهار کرد: این متهم نخستین بار از طریق سفارت انگلیس با سرویس‎های اطلاعاتی این کشور آشنا و ارتباط می‎گیرد.

وی با بیان اینکه این جاسوس MI۶ پس از تعطیل شدن سفارت انگلیس در ایران به طرق دیگر اقدام به ارائه اطلاعات می‎کرده است، گفت: این متهم ۱۱ نوبت در داخل کشور و یک بار در لندن به صورت حضوری با افسران اطلاعاتی کشور انگلیس ملاقات و در هر ملاقات اطلاعات درخواستی را تحویل و دستورات بعدی را برای جاسوسی در خاک ایران و ادامه همکاری با سرویس اطلاعاتی انگلیس دریافت می‎کرده است.

رئیس دادگاه انقلاب کرمان از ارتباط جاسوس دستگیر شده با چهار افسر اطلاعاتی خبر داد و گفت: با هدایت و آموزش های این افسران اطلاعاتی، جاسوس مذکور اطلاعات درخواستی را تنها به شیوه حضوری به کشور مبدأ منتقل می کرده است.

وی با تاکید بر اینکه این جاسوس در همه زمینه ها اقدام به جاسوسی برای سرویس اطلاعاتی انگلیس می کرده است، تصریح کرد: این جاسوس که بیش از ۵۰ سال سن دارد، فاقد هر گونه مقام رسمی دولتی است.

سالاری با اشاره به اینکه فرد دستگیر شده دارای تحصیلات دانشگاهی و مسلط به زبان انگلیسی است، گفت: ارتباط گیری اولیه این متهم از طریق ارتباط کاری با سفارت انگلیس بوده است.

وی با تأکید بر اینکه جاسوس دستگیر شده در قبال دادن اطلاعات، امتیازاتی نیز دریافت می‎کرده است، افزود: براساس اعترافات این متهم امتیازات دیگری نیز از سوی سرویس اطلاعاتی انگلیس به این فرد وعده داده شده بود.

رئیس دادگاه انقلاب کرمان با بیان اینکه پس از تعطیلی سفارت، افراد و افسران وابسته به سرویس اطلاعات امنیت انگلیس در قالب بازرگان یا توریسم به شکل حضوری با این جاسوس ارتباط گیری می‎کردند، خاطرنشان کرد: این فرد دارای فعالیت های بازرگانی و تجاری نیز بوده است.

سالاری با بیان اینکه متهم به جرائم خود اعتراف کرده، خاطرنشان کرد: محاکمه این جاسوس در حال انجام است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات