معاون امور مجلس وزارت خارجه با اشاره به دیدار هیئت پارلمانی اروپایی با فعالان فتنه ۸۸ گفت: شأن مجلس به گونه ای نیست که وزارت خارجه برای برنامه یک هیئت پارلمانی خارجی مجوزی بدهد، اما گاهی درباره کلیات سفر هیئت های پارلمانی از وزارت خارجه استعلام می شود.

به گزارش افکارنیوز ، حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان خارج از کشور با اشاره به دیدار روز گذشته هیئت پارلمانی اروپایی با نسرین ستوده و جعفر پناهی (از فعالان فتنه ۸۸) در سفارت یونان، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا وزارت خارجه با انجام این دیدار مجوز صادر و موافقت کرده است؟ توضیح داد: اصولاً شأن مجلس فراتر از آن است که وزارت امور خارجه بخواهد برای سفرهای هیئت های پارلمانی به ایران مجوزی صادر کند.

وی افزود: البته ممکن است از وزارت امور خارجه درخواست نظر و استعلامی در این زمینه انجام شود و گاهی برای هیئت های پارلمانی که به کشورمان می آیند، از وزارت امور خارجه نظرخواهی می شود و وزارت خارجه نیز نظر مثبت یا منفی خودش را اعلام می کند، اما اصولاً اصل تصمیم گیری برای سفرهای هیئت های پارلمانی از رئیس مجلس تا تبادل هیئت های پارلمانی بین ایران و کشورهای مختلف، سفر گروه های دوستی، حضور نمایندگان در اجلاس های بین المجالس آسیایی، اسلامی و جهانی، با مجلس است.

معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان خارج از کشور در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه مجلس می گوید هیچ دخالتی در زمینه دیدار هیئت پارلمانی اروپایی با فعالان فتنه ۸۸ نداشته و برنامه ای در این باره تنظیم نکرده است، بنابراین آیا وزارت خارجه با انجام این دیدار موافقت کرده است؟ تأکید کرد: بنده هیچ گونه نظری در این زمینه ندارم و باید از بخش های ذی ربط در این باره سؤال کنم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به طور کلی شأن مجلس به گونه ای نیست که یک وزارتخانه ای مانند وزارت امور خارجه بخواهد برای انجام یک برنامه ای برای هیئت پارلمانی مجوز بدهد، البته معمولاً گاهی راجع به کلیات سفرهایی که انجام می شود در سطوح مختلف پارلمانی اعم از رئیس یا نایب رئیس یا گروه های دوستی، نظرات وزارت خارجه استعلام می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات