نوذر شفیعی در گفت و گو با افکارنیوز؛

ریس جمهور آمریکا طبق قانون اساسی می تواند جلوی رای کنگره را بگیرد و اگر می خواهند ایران به توافقات ژنو پایبند باشد باید این تحریم ها را لغو کند.

گروه سیاسی - عضو کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم های امریکا به افکارنیوز گفت: جمهوری اسلامی ایران براساس حسن نیت وارد مذاکرات ژنو شد و درباره موضوعی حاضر به گفت و گو شد که حق مسلمش بود و توافقنامه ای را نیز در این زمینه تهیه کرد.

به گزارش افکارنیوز؛ نوذر شفیعی اظهار داشت: در این توافقنامه توافق شده است که فعالیت های هسته ای ایران گسترش نیابد و ازآن طرف نیز تحریم های اتحادیه اروپا و امریکا کاهش یابد که با این تحریم های امریکا عدم صداقتشان چه در گفتار و چه در رفتار یکبار دیگر به دنیا ثابت شد.

شفیعی تاکید کرد: این دوره شش ماهه دوره ای بود که آمریکایی ها می توانستند رفتارهای گذشته خود را اصلاح کنند اما با این تحریم های جدید افکارعمومی دنیا متوجه شد که مشکل نه ایران بلکه آمریکاست و افکارعمومی داخلی نیز متوجه شد که ماهیت آمریکایی ها چگونه است.

وی در مورد اینکه امریکایی ها مدعی شده اند این تحریم ها مربوط به گذشته است گفت: اتحادیه اروپا نیز وقتی ۱۷ شرکت ایرانی را تحریم کرد مدعی شداین تحریم ها مربوط به مسائل هسته ای نیست و به مسائل حقوق بشری ربط دارد و امریکایی ها نیز در حال حاضر چنین ادعای دارند و این اصلا از نظرما پذیرفته نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ریس جمهور آمریکا طبق قانون اساسی می تواند جلوی رای کنگره را بگیرد و اگر می خواهند ایران به توافقات ژنو پایبند باشد باید این تحریم ها را لغو کند.

وی بابیان اینکه این رفتار آمریکایی ها بعد از توافق ژنو یک عمل غیراخلاقی است گفت: درست است می گویند سیاست یعنی فریب اما در سیاست صداقت و اخلاق خیلی مهم است و اگر اعتماد طرفهای مذاکره نسبت به هم از بین برود این یعنی اینکه چیزی دیگر برای توافق وجودندارد.

شفیعی تاکید کرد: قطعا این تحریم ها مذاکرات ژنو را تحت تاثیر قرار می دهد زیرا از آن طرف نیز شاهد هستیم دیپلمات های ایرانی برای مشورت به تهران برگشته اند تا نظر مرکز را دریافت کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات