نخست وزیر پاکستان تاکید کرد که کشورش اهمیت زیادی برای روابط دوستانه با همه کشورها از جمله ایران، افغانستان و هند بر مبنای احترام دوجانبه برای استقلال و تمامیت عرضی شان قائل است.

به گزارش افکارنیوز ، نواز شریف، نخست وزیر پاکستان در گفت وگو با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در اسلام آباد گفت که کشورش حمایت از همه تلاش ها برای افزایش صلح و ثبات در منطقه را ادامه خواهد داد.

شریف به ایران به خاطر توافق هسته ای که اخیرا بین تهران و گروه ۱+۵ حاصل شد، تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که روند تعاملات سازنده ادامه یابد.

نخست وزیر پاکستان با تاکید بر لزوم تقویت روابط بین کشورهای گروه D-۸ گفت که این گروه پتانسیل بالایی برای پیشبرد اشتراک مساعی بین ۸ کشور اسلامی بزرگ عضو این گروه دارد.

شریف گفت که شرکت ایران در شانزدهمین نشست شورای وزیران گروه D-۸ «اعتماد مشترک ما به این نهاد را تقویت می کند» .

نخست وزیر پاکستان گفت که ترکیه، ایران و پاکستان به عنوان اعضای گروه ارشد D-۸ می توانند نقش فعالانه تری را برای تحقق اهداف توسعه و رفاه اقتصادی ایفا کنند.

وزیر امور خارجه ایران نیز تاکید کرد: ما به افزایش همکاری های مان با دولت دموکرات پاکستان متعهد هستیم. ما همکاری های دوجانبه را افزایش داده و مستحکم تر می کنیم.

ظریف گفت که ایران از همه ابتکارات پاکستان برای حذف تروریسم حمایت خواهد کرد.

وزیر امور خارجه ایران گفت که حامد کرزای، رییس جمهور افغانستان اطمینان دارد که با کمک نواز شریف و پاکستان، همه چیز در مسیر درست حرکت می کند.

ظریف علاوه بر آن از طرف حسن روحانی، رییس جمهور ایران از نواز شریف دعوت کرد که در آینده نزدیک به ایران سفر کند و نواز شریف دعوت رییس جمهور ایران را پذیرفت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات