اولین روز نشست کارشناسی ایران و گروه ۱+۵ پنج شنبه شب در ژنو پایان یافت و قرار است مذاکرات روز جمعه ادامه یابد.

به گزارش افکارنیوز ، مذاکرات کارشناسان ایران و گروه ۱+۵ روز پنجشنبه بعد از یک هفته وقفه از سر گرفته شد و آقای حمید بعیدی نژاد، مدیرکل امور بین الملل وزارت خارجه، ریاست تیم مذاکره کننده ایران را که از گروهی از حقوق دانان و کارشناسان امور بانکداری، نفت، انرژی هسته ای و حمل و نقل تشکیل شده است، به عهده دارد.

خبرنگار اعزامی العالم به محل مذاکرات، شامگاه پنج شنبه، هدف از حضور این ترکیب در این دور مذاکرات را بررسی چگونگی برداشتن تحریم ها از ایران دانست و تصریح کرد: تیم طرف مقابل نیز از کارشناسان هسته ای و کارشناسان امور تحریم ها تشکیل شده است.

وی افزود: ممکن است نمایندگانی از آژانس بین المللی انرژی هسته ای برای مشارکت در بررسی چگونگی اجرای توافق نامه اولیه ژنو در این مذاکرات شرکت نمایند.

خبرنگار العالم تصریح کرد: مذاکرات طرفین تا روز جمعه ادامه خواهد داشت و به گفته عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد کشورمان، ممکن است تا روز شنبه یا یکشنبه نیز تمدید شود.

وی هدف از این مذاکرات را بررسی امکان تبدیل متن سیاسی توافق نامه اولیه هسته ای ژنو به اقدامات عملی و اجرای آن و همچنین اعلام زمان اجرای آن دانست و افزود: تاکنون زمان آغاز اجرای توافق نامه اعلام نشده است و ممکن است این موضوع یکی از مهم ترین و اصلی ترین برنامه مذاکرات امروز باشد.

خبرنگار العالم تصریح کرد: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به فرودگاه اسلام آباد با هدف شرکت در نشست کشورهای عضو گروه دی – ۸ تأکید کرد: این مذاکرات دشوار است و مذاکره کنندگان طرفین مأموریت دشواری پیش رو دارند.

وی در پایات تاکید کرد: با این وجود، ظریف با اشاره به تحریم های جدید وضع شده از سوی امریکا، خاطرنشان کرد که با وجود کلیه تجارب تلخی که در تعامل با طرف مقابل داشته ایم چند گام به پیش خواهیم رفت.

نشست کارشناسی ایران و گروه ۱+۵ ۱۸ آذرماه به مدت ۴ روز در شهر وین برگزار شد که در پی اقدام آمریکا در افزودن تحریم ها علیه ایران این مذاکرات توسط هیئت ایرانی متوقف و هیئت ایرانی به تهران بازگشت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات