آیت الله خاتمی:

امام جمعه موقت تهران گفت: بانیان و ترتیب دهندگان ملاقات هیئت اروپایی با فتنه گران در هر پست و مقامی که هستند، باید توبیخ شوند و از مردم عذرخواهی کنند.

به گزارش افکارنیوز ، آیت الله سید احمد خاتمی جمعه شب در جمع مردم بخش های کنارتخته و خشت شهرستان کازرون در سخنانی اظهار داشت: محور پیشرفت، عزت و آرامش کشور از ولایت بوده، بنابراین هر فرد و جناح و گروهی به میزان همراهی با ولایت مورد احترام مردم بوده و چنانچه یک میلی متر نیز از ولایت فاصله بگیرد از چشم مردم می افتد.

وی افزود: در کشور شعار اعتدال سر داده شد و با این شعار دولتی شکل گرفت، بنابراین ما محور اعتدال را ولایت می دانیم و هر کس با ولایت بود معتدل و هر کس که جدای ولایت باشد یا افراطی و یا تفریطی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم اگر احساس کنند که جریان مدیریتی کشور کمترین زاویه را با ولایت دارند، بدون تعارف از آن جدا خواهند شد، چراکه مردم با هیچ دولتی عقد اخوت نبسته اند.

خاتمی به فتنه سال ۸۸ اشاره کرد و بیان داشت: در این فتنه برخی تندروهای افراطی فتنه گران و عده ای نیز از ساکتین فرصت سوزی و به مردم و کشور خیانت کردند و در مقابل ولایت ایستادند.

وی تصریح کرد: در ۹ دی مردم با طنین انداز کردن شعار «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» کمر فتنه را شکستند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه از رئیس جمهور خواست که جواب اراجیف های رئیس جمهور آمریکا را قاطعانه پاسخ دهد و کوتاه نیاید.

خاتمی بیان داشت: اگر هیئت دیپلماسی ما در مقابل غربی ها به ویژه آمریکایی ها در مسائل هسته ای کوتاه بیاید، آن ها قدم به قدم پیشروی می کنند، به طوری که امروزه می بینیم مسئله حقوق بشر، موشک دوربرد، حمایت از حزب الله لبنان و… را در پیش گرفته اند.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: ما در قصه این مذاکرات احساس می کنیم که آمریکایی ها دچار یک تحلیل غلط شده اند که تحریم ما را به پای میز مذاکره کشانده است.

وی گفت: آمریکا و کشورهای اروپایی در پی انتقام ۳۵ ساله بوده و یک عقده فرو خفته طولانی را به نوعی می خواهند این روزها در عرصه مذاکرات بیان کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آمریکا و هم پیمانان او در این مذاکرات در پی براندازی نظام اسلامی هستند، بنابراین دیپلماسی ما باید با هوشیاری منافع ملت را دنبال کند.

خاتمی در بخش دیگر سخنان خود ابراز داشت: دولتی که امروزه سکاندار مدیریت اجرایی کشور است با شعار اعتدالی سر کار آمده، بنابراین افراطی ها در آن جایگاهی نباید داشته باشند، اما امروزه شاهد اعطای پست و مقام به این دسته افراد به ویژه مجرمان و فتنه گران هستیم.

وی در پایان گفت: مدیریت کلان کشور در اختیار مقام معظم رهبری است و خط اصلی کشور به دستور شخص معظم له صادر می شود، بنابراین هیچ مسئولی حق تخطی از خطوط قرمز را ندارد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات