مقامات فرانسوی برای دومین بار طی چند روز گذشته اقدام به منفی بافی و دروغ پراکنی علیه ایران کردند.

به گزارش افکارنیوز ، وزیر امور خارجه فرانسه روز پنجشنبه در مصاحبه با وال استریت ژورنال ادعا کرد که ایران ممکن است هرگز حاضر به کنار گذاشتن توانایی های هسته ای تسلیحاتی اش نشود؛ وی همچنین نسبت به شانس رسیدن به یک توافق نهایی با تهران در زمینه برنامه هسته ای اش ابراز تردید کرد.

لوران فابیوس، ادعا کرد: من نگرانی هایی دارم درباره این که ایران در زمینه محدود کردن برنامه هسته ای اش تا چه حد پیش خواهد رفت.

وی با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته ای ایران گفت: مشخص نیست که آیا ایرانیان حاضر می شوند برای همیشه هرگونه ظرفیت دستیابی به سلاح را کنار بگذارند یا تنها با ایجاد وقفه در برنامه هسته ای شان موافقت خواهند کرد.

پیش از فابیوس، اولاند رئیس جمهور فرانسه در جمع «شورای نمایندگی نهادهای یهودی» - حلقه صهیونیستی- در کاخ الیزه گفته بود: مذاکراتی که به توافق موقت و تعلیق برنامه (هسته ای) ایران منتهی شد، هنوز به حل و فصل کامل و قطعی این مسئله منجر نشده است.

وی همچنین اعلام کرد: یادآوری می کنم که فرانسه کاملا به تضمین امنیت اسرائیل متعهد است مخصوصا که نخواهیم گذاشت ایران به سلاح هسته ای دست یابد.

فرانسه پیش از این هم در مقطعی باعث به هم خوردن مذاکرات ژنو شده بود. موضع گیری های متواتر مقامات ارشد فرانسوی علیه ایران در حالی است که برخی سیاسیون و رسانه ها به هنگام سفر رئیس جمهور کشورمان به نیویورک و ملاقات با اولاند، با ذوق زدگی تمام مدعی شدند این اتفاق از یک سو به مفهوم فصل جدید در روابط دوجانبه و از سوی دیگر به معنای شکستن تحریم سیاسی ایران است.

اما اکنون به فاصله کمتر از ۳ ماه معلوم شده دولت فرانسه به مواضع خصمانه خود ادامه می دهد و در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی فاقد حداقل اراده و اختیار است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات