درحالیکه این دانشگاه به نام اسفندیار رحیم مشایی ثبت شده بود که با وداع احمدی نژاد از پاستور، او بود که در راس ریاست این دانشگاه قرار گرفت.

گروه سیاسی: دو سال پیش، در سال ۱۳۹۰، خبری بر روی خروجی رسانه ها قرار گرفت که در طی آن از تاسیس یک دانشگاه گفته شده بود. این دانشگاه از آن جایی جنجالی بود که موسس آن کسی نبود جز اسفندیار رحیم مشایی. در سال ۹۰ بود که شورای عالی انقلاب فرهنگی با اعطای مجوز تأسیس دانشگاه غیرانتفاعی به اسفندیار رحیم مشایی با عنوان&#;۳۹; دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان&#;۳۹; موافقت کرد.

به گزارش افکارنیوز ، این دانشگاه که دانشگاه «جامع بین المللی ایرانیان» نام دارد مؤسسه ای غیردولتی-غیرانتفاعی بوده و بدون کنکور اقدام به پذیرش دانشجو می کند. درحالیکه این دانشگاه به نام اسفندیار رحیم مشایی ثبت شده بود که با وداع احمدی نژاد از پاستور، او بود که در راس ریاست این دانشگاه قرار گرفت. از آن زمان بود که جنجال ها آغاز شد.

از نامه نگاری ها و جوابیه ها گرفته تا درخواست پول از دولت. سایت رسمی دانشگاه در حالی راه اندازی شده است که هنوز وزارت علوم بر مبهم بودن دانشگاه احمدی نژاد، تاکید دارد. وزیر علوم درباره دانشگاه غیرانتفاعی منتسب به محمود احمدی نژاد، اظهار کرد: در سال ۸۹ مجوزی برای یک دانشگاه غیردولتی با تعدادی اعضای هیات موسس در وزارت علوم صادر شده است که مجوز موافقت اصولی بوده، اما تعدادی از اعضای هیات موسس که برخی از وزرای وقت نیز در آن بوده اند، انصراف می دهند که به همین دلیل خود به خود این مجوز مسیر حرکتش به سمت مجوز قطعی متوقف می شود، چرا که ما نمی توانیم موسس مستعفی داشته باشیم و مجوز را قطعی کنیم.

دانشکده زبان های خارجی و حقوق تنها دانشکده های دانشگاه احمدی نژاد هستند. این در حالیست که در آگهی رسمی رشته های پزشکی، پیراپزشکی، کشاورزی و تمام علوم انسانی از رشته های این دانشگاه ذکر شده است. دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان به موجب مصوبه ۲۵ مردادماه ۱۳۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی در تهران تاسیس شد. مصوبه مذکور در تاریخ اول مردادماه ۱۳۹۲ به وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده است.

این درحالیست که در تاریخ ۲ مردادماه ۱۳۹۲ اساسنامه این دانشگاه که به تایید وزیر وقت علوم، تحقیقات و فناوری (کامران دانشجو) و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (محمدحسین طریقت منفرد) رسیده بود، توسط معاون وقت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (حسین نادری منش) به محمود احمدی نژاد رئیس هیات موسس دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان ابلاغ شد. مرکز اصلی موسسه نیز همان ساختمان معروفی است که احمدی نژاد در آن حضور دارد یعنی ساختمان لادن.

اما هیئت موسس دانشگاه احمدی نژاد چه کسانی هستند؟ درحالیکه گفته می شود در هیئت موسس اولیه تعدادی از وزیران احمدی نژاد حضور داشتند که اکنون علاوه بر خود احمدی نژاد، نام ۳تن از نزدیک ترین افراد به احمدی نژاد در هیئت موسس به چشم می خورد یعنی حمید بقایی، اسفندیار رحیم مشایی، و سید حسن موسوی. محمود احمدی نژاد در سمت رییس هیئت موسس دانشگاه، اسنفدیار رحیم مشایی و سید حسن موسوی، عضو هیئت موسس هستند و کلید خزانه این دانشگاه نیز در دستان کسی نیست جز حمید بقایی.



حمید بقایی، حمیدرضا بقایی (۱۷ فروردین ۱۳۴۸ در لاهیجان- محله فیاظ لاهیجی) در دولت دهم معاون اجرایی رئیس جمهور ایران بود. وی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری (از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰) و دبیر «شورای عالی مناطق آزاد کشور و ویژه اقتصادی» بود.

بقایی در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۳۹۰ با حفظ سمت از سوی محمود احمدی نژاد به عنوان معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری برگزیده شد. با انتصاب حمید بقایی معاون رئیس جمهور در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان معاون اجرایی احمدی نژاد و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، معاونت اجرایی رئیس جمهور احیا و بار مسئولیت معاون اول رئیس جمهور سبک شد.


حمید بقایی که در دولت نهم عنوان قائم مقامی ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را داشت و بلافاصله پس از آغاز دولت دهم معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شد، قبلا در رادیو تهران مسئول سایت و سپس در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران رئیس دفتر مشایی بود.

وی در اواخر اردیبهشت ۱۳۹۰ به حکم دیوان عدالت اداری، به علت عدم اجرای حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر تخریب خانه های تاریخی در سمت ریاست سازمان گردشگری به مدت چهار سال از هرگونه خدمت دولتی انفصال یافت.

وی هم زمان معاون رئیس جمهور در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، دبیری «شورای عالی مناطق آزاد کشور و ویژه اقتصادی» ، مشاورت ویژه رئیس جمهور در امور آسیا و عضویت در کارگروه ترانزیت وزارت راه و ترابری را به عهده داشت و علاوه بر مشاغل فوق از سوی محمود احمدی نژاد به سمت معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری برگزیده شده بود. او اکنون کلید دار خزانه دانشگاه احمدی نژاد است.

بقایی همان کسی است که در زمان فرهاد دانشجو مدرک دکترای اش را گرفت و در آن دوره این اتفاق افتاد که کامران دانشجو هم وزیر علوم بود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات