مدیرعامل قشم ایر:

چرا استانبول به پرواز دوشنبه شب قشم ایر اجازه پرواز از تهران را نداد

گروه اقتصادی: روز پنج شنبه، با بالاگرفتن بحران فساد اقتصادی در ترکیه و باز شدن پای بابک زنجانی به ماجرا، خبری بر روی خروجی رسانه ها قرار گرفت که حاکی از ممنوعیت پروزاهای هواپیماهای شرکت قشم ایر با مدیریت بابک زنجانی بود.

به گزارش افکارنیوز ، ساعت ۸ شب دوشنبه قشم ایر ۲۷۵ مسافر خود را به مقصد استانبول سوار کرد و هواپیما آماده پرواز بود که از سوی فرودگاه استانبول اعلام شد هواپیما اجازه فرود را نخواهد داشت و به همین دلیل پرواز انجام نشد.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ سورینت، در متن برخی از این خبرها آمده بود که هواپیمای قشم ایر پس از آنکه در آسمان استانبول ظاهر شد و قصد فرود داشت اجازه فرود پیدا نکرد و مجبور به بازگشت به کشور شد. حتی برخی اعلام کرده بودند هواپیما در فرودگاه استانبول نشست ولی اجازه خروج از فرودگاه را پیدا نکرد و گرو گرفته شد!

اما چرا استانبول به پرواز دوشنبه شب قشم ایر اجازه پرواز از تهران را نداد؟ حفظ الله آطاهریان در در پاسخ به این سوال می گوید: «ترکیه تنها کشوری است که پیش از ورود هواپیما به آن هواپیمایی کشور باید بیمه نامه اصل را ببیند. ما این بیمه را از قبل به شرکت" فلای سرویس" ارائه کرده بودیم تا هماهنگی لازم را در آنکارا انجام دهد ولی آن شرکت اقدامات مقتضی را انجام نداده بود لذا حدود ۲۰ دقیقه قبل از پرواز اعلام کردند که به دلیل مشکل بیمه هواپیما اجازه ورود به استانبول را ندارد. از" فلای سرویس" خواستیم هماهنگی های لازم را انجام و تعهد بدهد پس از انجام پرواز، بیمه نامه ارائه شود ولی نتوانست این هماهنگی را انجام دهد. »

به این ترتیب بیش از ۲۰۰ مسافر در فرودگاه ایران و بیش از ۲۰۰ مسافر در فرودگاه استانبول معطل ماندند و مدیران قشم ایر با اجاره هواپیمایی از ایران ایر که از قبل بیمه نامه آن توسط هواپیمایی ترکیه بررسی شده بود جابجایی مسافران را با تاخیر چند ساعته انجام داد.

" طاهریان" نیز ضمن ابراز تاسف از اینکه هواپیمایی قشم به شکل مرموزی مورد هجمه اخبار کذب قرار گرفته است به نکته دیگری اشاره می کند که می توان علت این اقدامات را در آن جستجو کرد: «عجیب تر از انتشار این قبیل اخبار این است که آقای زنجانی را در این تاخیر چندساعته مقصر دانسته اند در صورتی که او یک سرمایه گذار است و اگر هم اشکالی در کار باشد بنده باید مورد انتقاد قرار بگیرم و پاسخگو باشم. این اقدامات غیر طبیعی و مشکوک به نظر می رسد. » او که همچنان از انتشار چنین اخباری بدون منبع معتبر ادامه می دهد: «کار خبری و رسانه یک رسالت است و انتشار اخبار کذب از نظر قانون و شرع مقدس اسلام و تمام ادیان غیرقابل قبول است. »

اهدای بلیت رایگان
تاخیر پرواز دوشنبه شب قشم ایر از تهران به استانبول و بالعکس، باعث معطلی بیش از ۴۰۰ نفر شد اما مدیرعامل قشم ایر برای دلجویی از مسافران چه کار کرده است؟ او می گوید: «سعی کردیم طی ساعاتی که مسافران محترم در فرودگاه ۲ کشور معطل ماندند از آنها عذرخواهی و پذیرایی کنیم. همچنین برای هر یک از مسافران پرواز دوشنبه شب یک بلیت رایگان جهت انجام سفر داخلی به مقصد مورد نظرشان در نظر گرفته ایم که مسافران با مراجعه به قشم ایر می توانند این بلیت را دریافت کنند. »

بازدید زنجانی از قشم ایر
پس از شایعاتی که درباره پرواز قشم ایر منتشر شد روز پنجشنبه ۵ دی بابک زنجانی از بخش های مختلف این شرکت هواپیمایی بازدید کرد. او طی این بازدید ۲ ساعته از تمامی واحد های شرکت بر افزایش کیفیت خدمات رسانی این شرکت و همچنین دلجویی از مسافرانی که در پرواز دوشنبه شب به دلیل مشکل بیمه هواپیما معطل ماندند تاکید کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات