حماسه عاشورایی ۹ دی ؛ طنین فریاد هیهات مناالذله امام حسین (ع) است.

به گزارش افکارنیوز ، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه ای به مناسبت جهارمین سالگرد حماسه ۹ دی تاکید کرد: پیام عاشورایی حماسه جاودان و ماندگار نهم دی؛ تمامی مرزهای جغرافیایی و سیاسی جهان را در نوردید و کشور و نظام را در مقابل تهدیدات پیش روی خود بیمه کرد ؛ حماسه عاشورایی ۹ دی ؛ پژواک رسای فریاد «هیهات مناالذله» امام حسین (ع) در کربلا بود که در آسمان ایران طنین انداز شد.
حماسه شکوهمند نهم دی ؛ روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است و از قدرت نرم و اقتدار بالای نظام در مدیریت بحران حکایت دارد.

در این این بیانیه آمده است:

در چهارمین سالگرد حماسه ماندگار و تاریخی نهم دی، عظمت آن حماسه عظیم و باشکوه بیش از پیش بر همگان آشکار شده و زوایای کمتر پیدای آن، بیشتر مورد تحقیق و مدّاقه مورخان، محققان و بررسی و کنکاش مردم بصیرتمند ایران قرار گرفته و بایستی به بازخوانی علل و عوامل، زمینه ها، آثار و پیامدها و پیام های آن، بیش از گذشته پرداخت تا روح آن حماسه برای همیشه در دل ها و اذهان زنده و جاودان بماند.

آن حماسه عظیم و حضور ملّی وحدت بخش و امیدآفرین به فرموده مقام معظم رهبری «مدظله العالی» به درستی که تجلی قدرت الهی و روح حسین بن علی «علیه السلام» و دست خداوند بود که از قلوب با ایمان و اراده های راسخ ملت مسلمان، شجاع و مبارز ایران ظهور یافت تا بساط فتنۀ فتنه گران، آشوب طلبان و دشمنان عنود و حسود انقلاب را در هم پیچیده و قدرت نرم نظام و اراده، عظمت و اقتدار ملی مردم و نظام را به منصه ظهور برساند.

غائله فتنه سال ۱۳۸۸ یک نسخه اعطایی نظریه پردازان کودتاهای رنگین و مخملین همانند" مایکل لدین" ، " جین شارپ" و" جورج سوروس" به پیاده نظام و عوامل مزدور خود در داخل ایران بود که البته نسخه ای کپی شده از کودتاهای رنگین اوکراین و غیره بود که این جملگی حکایت گر یک واقعیت بزرگ و کتمان ناپذیر است و آن اینکه فتنه ۸۸ نه پدیده ای صرفاً اتفاقی و نه سوء تفاهم بزرگ و نه اختلافی درون چارچوب های نظام اسلامی بود؛ بلکه اتفاقی طرح ریزی شده، با برنامه از قبل تهیه شده، حاصل اتاق های فکر کانون های صهیونیستی و همراهی سرویس های جاسوسی غربی علیه تمامیت نظام، ملت، انقلاب و ارزش های والا و برجسته آن بود ؛که با حضور حماسی و با بصیرت، مقاومت و حضور به موقع مردم عاشورایی ایران ناکام ماند.

حماسه نهم دی ماه ۱۳۸۸ تکرار عاشورای حسینی در پهنه کربلای ایران و پاسخی رسا به فریاد «هل من ناصر ینصرنی» حضرت ابا عبدالله الحسین «علیه السلام» در عاشورای سال ۶۱ ه. ق است.

در نهم دی ۱۳۸۸ ؛ فریاد «هیهات مناالذلّه» مردم استکبارستیز و بصیر ایران بود که کران تا کران آسمان ایران را فرا گرفت و تمامی مرزهای جغرافیایی و سیاسی و انسانی را در نوردید و پیام رسا و بزرگ انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان رساند و نظام و کشور و انقلاب را در مقابل مخاطره های پیش روی، تهدیدات نرم و سخت و توطئه های شوم دشمنان صیانت و بیمه کرد.

زنده نگه داشتن این روز بزرگ، تاریخی و تاریخ ساز و بررسی ریشه ها، علل و عوامل، آثار، برکات، پیامدها و پیام های آن خود نیز موجب نشر فرهنگ بصیرت افزایی و جلوگیری از بروز فتنه هایی از این دست در سالیان بعد خواهد شد. مردم بصیر و ولایت مدار ایران اسلامی از فتنه پیچیده و توطئه خطرناک ۱۳۸۸ سربلند خارج شدند، اما بایستی بدانیم، فتنه و توطئه در مسیر انقلاب تمامی ندارد. تا این انقلاب در سایه ولایت فقیه و دین مبین اسلامی جلو می رود، دشمن برای آن توطئه چینی می کند و فتنه های بعدی متفاوت، پیچیده تر و به مراتب سخت تر است زیرا دشمن نیز از شکست های خود تجربه می گیرد و با شیوه های متفاوت و بازیگران جدید و هر روز در لباسی به میدان می آید. اگر مراقبت نشود، از فتنه ها درس گرفته نشود، سرچشمه های فتنه قبلی، بازیگران، ابزارها و شیوه های آن شفاف نشود، در درک فتنه های آینده دچار مشکل خواهیم شد و این نکته بسیار برای آیندۀ سلامت نظام و کشور مهم است که اگر از فتنه ۸۸، حساسیت زدایی شود، دچار غفلت شده و در آینده در دام فتنه هایی به مراتب مهلک تر پیچیده تری خواهیم افتاد؛ از همین روی از نخبگان و فرهیختگان کشور، مدیران و اصحاب رسانه ها و جراید، مسئولان مراکز و دستگاه های حاکمیتی، فرهنگی، سیاسی و دینی، صاحبان بیان، قلم و تریبون به ویژه رسانۀ ملی انتظار است، در فرصت بزرگداشت یوم الله نهم دی که امسال مصادف با دهه آخر ماه صفر است، برای تعمیق و گسترش بصیرت، شور و شعور سیاسی و دینی و انقلابی توأمان با هم حداکثر بهره را برده و از ظرفیت گسترده ۹ دی برای تأمین نیازهای امروز و فردای کشور استفاده بهینه کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات